Kabelové televize
PRAHA (hns) - Digitální vysílání v síti druhého největšího hráče na trhu kabelových televizí by mohlo fungovat do tří let, tvrdí šéfové firem TES Media a Intercable CZ, jejichž fúzi nedávno posvětil antimonopolní úřad. Digitál je předpokladem pro vysílání interaktivní televize, na kterou bude podle ředitele spojené firmy Roberta H. Gardnera český trh připraven za sedm až deset let.
Obě společnosti mají nyní kolem 275 tisíc platících zákazníků a dalších 230 tisíc přípojek zatím nikdo nevyužívá. Podnikání nově vznikající společnosti bude mít podle obchodního ředitele TES Media Dušana Jelínka dva pilíře: kabelovou televizi a vysokorychlostní internet. Firma se chce soustředit na zvýšení počtu kanálů z dnešních čtyřiceti a později by to měla být zmíněná digitální televize a video na přání. Modernizovat sítě má umožnit do konce roku 2004 internetové připojení asi čtvrt milionu domácností. Zatím má tuto možnost přes padesát tisíc zákazníků.
O názvu nově vzniklé společnosti nebylo ještě rozhodnuto, ale měl by být odlišný od původních jmen. Do černých čísel by se měla nově vzniklá společnost podle Gardnera dostat během tří až pěti let. Jelínek pro týdeník EURO potvrdil, že by k zisku mělo přispět zvyšování cen o deset až patnáct procent podobně jako v předchozích letech.
Intercable a TES Media mají společné vlastníky poté, co Intercable ovládlo konsorcium firem JP Morgan Partners, AIG a Baring Communications, které vlastní majoritu i v TES Media. Prostředky na akvizici poskytlo konsorcium čtyř bank - tradiční BNP Paribas a nově také EBRD, Bank Austria a J. P. Morgan Bank. Cena není podle Gardnera veřejná, nákup prý byl levnější než výstavba nových kapacit stejného rozsahu.