Menu Zavřít

Kabriolet, který není k mání

25. 9. 2006
Autor: Euro.cz

VYZKOUŠELI JSME - VOLVO C70 Je už sice konec kabrioletové sezony, ale Volvo ještě přišlo s vozem se skládací pevnou střechou. Jde o inovovaný model C70, jehož cílovou skupinou je zámožný podnikatel. Termín dodání: příští rok, protože švédská automobilka nestíhá vyrábět.

VYZKOUŠELI JSME - VOLVO C70 Je už sice konec kabrioletové sezony, ale Volvo ještě přišlo s vozem se skládací pevnou střechou. Jde o inovovaný model C70, jehož cílovou skupinou je zámožný podnikatel. Termín dodání: příští rok, protože švédská automobilka nestíhá vyrábět.

Nové Volvo je strojem, který chce konkurovat exkluzivním kabrioletům od Audi nebo Mercedesu. Karoserie je o něco kratší než u předchůdce a nezapře značku klasickými tvary. Sedí na podvozku modelů V40/V50, chlubí se dvěma benzinovými motory a dvěma diesely. Má tři úrovně výbavy, nejlevnější verze vyjde na 1 099 000 korun, špičková varianta na 1 415 000 korun.

Přední část auta je totožná s S40/V50, jen zadek je sportovně zaoblený. Uvnitř je dostatek místa pro čtveřici lidí, žádné mačkání jako v malých levných kabrioletech. Palubní deska je sportovně laděná, nohy řidiče a spolujezdce odděluje chromovaný střední panel, který přechází do vyvýšeného tunelu s držáky na nápoje. Za hlavami jsou schovány vystřelovací ochranné oblouky. Nad hlavou je trojdílná pevná střecha, žádné plátno jako třeba u Audi A4. Po zmáčknutí tlačítka se za několik sekund složí do kufru a z auta je otevřený vůz.

A jaká je jízda? Pod kapotou jsme při testu měli řadový přeplňovaný pětiválec T5 s variabilním časováním ventilů, který je známý třeba z Fordu Focus ST. Byl spojen s automatem s možností manuálního sekvenčního řazení. Dokázal podat výkon 162 kilowattů. Opticky to není málo, ale relativně těžké auto by si zasloužilo silnější dělo. Z nuly na stovce jste až za osm sekund, maximálně můžete jet 235 kilometrů v hodině. Ale při normální jízdě je to v pořádku.

Podvozek na silnici perfektně sedí, v zatáčkách se auto nekroutí jako některé jiné kabriolety. Při rychlé jízdě se staženou střechou je dost nepříjemný zpětný proud vzduchu. Rozhodně je třeba si připlatit za takzvaný síťový deflektor, který hraje roli protiprůvanové stěny.

Co nás při testu na autě ještě zklamalo? Sedačky byly sice pohodlné, ale neměly žádné boční vedení. V ostrých zatáčkách se musí cestující pevně držet. Konstruktéři věnovali poněkud málo místa plynovému pedálu, takže řidič se širší podrážkou si nechtěně přišlapoval i brzdu.

A co výbava? I u nejnižšího stupně výbavy je samozřejmostí kompletní sestava aktivních i pasivních bezpečnostních prvků. Dále je tu kožené čalounění, elektricky nastavitelná vyhřívaná sedadla s pamětí, dešťový senzor, tempomat, multifunkční volant, prémiový audiosystém s měničem a xenonové světlomety. Volvo nabízí kromě klasických bočních airbagů i hlavové vzduchové vaky. Jsou umístěné zevnitř ve dveřích.

Výsledek testu: Volvo C70 je bezpečný velký kabriolet, který vás bude důstojně reprezentovat na dálnici i na golfovém hřišti. Perfektně sedí na silnici, ale není to žádný závoďák. Má jen drobné nedostatky, jeho hlavní minus je skutečnost, že zatím není k mání!

TECHNICKÉ ÚDAJE

Model Volvo C70

Typ vozu čtyřmístný kabriolet

Motor benzinový pětiválec

Objem válců 2,5 litru

Max. výkon 162 kilowattů

Max. rychlost 235 km/hod

Zrychlení 0-100 8 sekund

Spotřeba 9,8 l/100 km

Kufr 200/404 litrů

FIN25

Cena (základ) 1 325 000 Kč

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Model C70 je auto pro volný čas, k podnikání je využitelný jako reprezentační vozidlo. Jeho problémem je skutečnost, že automobilka nestačí pokrýt letošní poptávku a vedení firmy rozhodlo, že první kusy půjdou jen na největší trhy. Pro Česko je tak pro letošek určeno jen 11 aut. Čeští zájemci budou muset čekat do jara!

  • Našli jste v článku chybu?