(reakce na článek v Profitu č. 11/2006) Už dlouho mne nic tak nerozčílilo jako tato informace. Řidiči kamionů tvrdí, že vlastně jezdí v našem zájmu, protože nám rozvážejí snídani a podobně. Takže je vlastně v našem zájmu i to, když řidič kamionu předjíždí druhý náklaďák ve stoupání na dálnici, takže třeba na tři kilometry oba zablokují celý provoz za sebou?
(reakce na článek v Profitu č. 11/2006)
Už dlouho mne nic tak nerozčílilo jako tato informace. Řidiči kamionů tvrdí, že vlastně jezdí v našem zájmu, protože nám rozvážejí snídani a podobně. Takže je vlastně v našem zájmu i to, když řidič kamionu předjíždí druhý náklaďák ve stoupání na dálnici, takže třeba na tři kilometry oba zablokují celý provoz za sebou? A je v mém zájmu, když si řidiči kamionů nejsou před začátkem zimní jízdy ani schopni očistit led ze střechy, takže už mi padající kusy na dálnici letos 3x rozbily přední okno mého auta? Bez určitého objemu kamionové dopravy se samozřejmě neobejdeme. Ale:
- Všechna dálková přeprava musí konečně přejít na železnice, jen od logistických center (blízko vlaku) se pak bude zboží rozvážet po regionu.
- I řidiči kamionů musí dodržovat pravidla silničního provozu, ne pravidlo silnějšího.
- Musí se konečně zpřísnit kontrola kamionů - rychlost, zákaz předjíždění (ne plošný, ale v určených úsecích), překročení hmotnosti, povinné přestávky pro řidiče, znečišťování odstavných ploch vyteklým olejem a podobně.
A co se mne osobně týče, já se toho ranního pohodlí rád vzdám za trochu více jistoty, že mne nebo mou rodinu nezabije nějaký kolos na dálnici. Jan Kroupa