Menu Zavřít

Kancelář budoucnosti

4. 2. 2019
Autor: Euro.cz

V našich inovačních centrech pracujeme na technologiích budoucnosti, říká Vladimír Horák ze společnosti Konica Minolta Czech

Data a informace jsou nejdůležitějším aktivem každé společnosti. A to nejen ve smyslu, kde jsou uloženy a jak jsou zabezpečeny, ale hlavně z pohledu sběru a dalšího využití. S tím, jak se stále zvyšuje množství dat - od nejrůznějších sociálních sítí až po e-maily, telefony, komunikátory -, je stále náročnější je zpracovat, vyhodnocovat a interpretovat. Na příchod kanceláří budoucnosti se připravuje i Konica Minolta. „V ní bude nutné mít jakousi virtuální asistentku, která zaměstnancům pomůže se zpracováním a využitím dat. Bude umět projet všechny zdroje dat a správně je zařadit. Hned po příchodu do kanceláře pro vás připraví přehled toho nejdůležitějšího, co vás v daném dni čeká a co budete muset řešit. V podstatě bude vaší průvodkyní celým dnem. Proto je nutné, aby uměla přečíst všechna data a správně jim porozuměla, nevyjímaje ani obrázky a grafy,“ říká Vladimír Horák, business development manager firmy Konica Minolta Business Solutions Czech pro Workplace Hub.

* Očekáváte další technologické novinky a zásadní změny ve způsobu práce?

Další z věcí, která nás v budoucnosti čeká, je automatizovaný nástroj specializující se na efektivní spolupráci lidí ve společnosti. Nebude se jednat o „hloupé sdílení dokumentů s verzováním“, ale o vysoce sofistikovaný nástroj, který nám pomůže se zvyšováním produktivity spolupráce. Například naplánuje poradu, zajistí samotnou zasedací místnost a navrhne přizvat kolegy, kteří mají s tématem něco společného. Automatické vytváření zápisů a úkolů už bude samozřejmostí. Také budou - tam, kde to bude možné - vznikat takzvané komunitní kanceláře, do kterých budou lidé chodit jako do kaváren. Sednou si podle toho, který projekt budou zrovna řešit a které kolegy budou potřebovat mít po ruce. Spolu s tím je nutné zmínit, že tyto společnosti nebudou řešit žádnou infrastrukturu. Na to budou existovat specialisté, kteří budou muset umět správně propojit potřebné technologie.

* Kdy můžeme tuto budoucnost očekávat?

Nejspíše celkem brzy. Už nyní existuje spousta virtuálních asistentek pro uživatele mobilních telefonů, je tu také mnoho chytrých nástrojů, které umějí zajímavě zobrazovat data a predikovat oblasti zájmu. Pro nás jsou zajímavá i témata, kterým se věnujeme v našich inovačních centrech po celém světě - spoustu technologií pro kanceláře budoucnosti jsme už prezentovali našim zákazníkům a na nejrůznějších specializovaných výstavách. Velmi pozitivně je například vnímáno naše řešení Cognitive Hub s podnikovým asistentem KiMi.

* Konica Minolta před několika týdny představila technologii Workplace Hub, která sjednocuje podnikové IT. Jak zlepší fungování technologií ve firmách?

Workplace Hub je řešení, které umožňuje zákazníkům zkombinovat to nejlepší z cloudového a lokálního řešení. Mezi hlavní výhody patří to, že zákazník dostane infrastrukturu na jednom metru čtverečním, která v sobě obsahuje zálohované a bezpečné úložiště, možnost vytvoření virtuálního prostředí a serverů, wi-firouter, firewall, tiskárnu a skener. Toto řešení funguje na naší vlastní platformě a umožňuje rozšiřování o spoustu dalších aplikací a funkcí jako například chytré vyhledávání. Výhodou pro společnost tedy je, že získá unikátní „all in one“ technologii, která je schopna pokrýt její IT potřeby. Workplace Hub je navíc možné obsluhovat bez hlubších IT znalostí. Pokud bude zákazník i přesto potřebovat asistenci, jsme připraveni mu kdykoliv pomoct. Zákazníkovi tak odpadají starosti s IT, starosti se sháněním IT expertů, kterých je na trhu nedostatek, a odpadá stres související s návrhem vlastní IT infrastruktury. Díky tomu se může soustředit na to, co je pro něj důležité.

* Jak složité je nasazení takového řešení a kdy se Workplace Hub finančně vyplatí?

Vždy se nejprve seznámíme se situací u zákazníka, následně připravíme přehled, jak bude infrastruktura vypadat po zavedení a co všechno získá. Je možné zvolit i takzvanou bezešvou variantu, kdy zkombinujeme stávající IT infrastrukturu s Workplace Hubem. Samotné nasazení je velice jednoduché, bavíme se o intervalu jednotek dnů až týdnů. Z pohledu finančních úspor jde zejména o ušetření nákladů souvisejících se správou a řízením IT, tedy mzdové náklady, náklady související s neustálým vzděláváním IT operátorů, s hledáním IT expertů, s cestováním mezi pobočkami, pohotovostí, monitoringem technologií a podobně.

* Pro jaký typ firem je nejvhodnější?

Pro středně velké společnosti a firmy s více pobočkami. Nicméně my se na Workplace Hub díváme jako na univerzální řešení využitelné v jakékoli společnosti, která potřebuje vyřešit infrastrukturu tak, aby se jí nemusela zabývat. •

bitcoin_skoleni

O autorovi| Martin Kebrdle, spolupracovník redakce

  • Našli jste v článku chybu?