STEJNĚ TAK JAKO ODPOVÍDAJÍCÍ FINANČNÍ OHODNOCENÍ, JE PRO ZAMĚSTNANCE (ČASTO PODVĚDOMĚ) DŮLEŽITÉ I PROSTŘEDÍ, KTERÉ HO PŘI PRÁCI OBKLOPUJE. KANCELÁŘE VEDOUCÍCH PRACOVNÍKŮ NAVÍC DÁVAJÍ NAVENEK NAJEVO, JAK MOC SI FIRMA SVÉHO MANAGEMENTU POVAŽUJE.
Moderně řešený prostor, vhodný pro pozici ředitele, který rozhoduje v teamu
PROSTOR KOLEM NÁS
STEJNĚ TAK JAKO ODPOVÍDAJÍCÍ FINANČNÍ OHODNOCENÍ, JE PRO ZAMĚSTNANCE (ČASTO PODVĚDOMĚ) DŮLEŽITÉ I PROSTŘEDÍ, KTERÉ HO PŘI PRÁCI OBKLOPUJE. KANCELÁŘE VEDOUCÍCH PRACOVNÍKŮ NAVÍC DÁVAJÍ NAVENEK NAJEVO, JAK MOC SI FIRMA SVÉHO MANAGEMENTU POVAŽUJE.
Při zařizování kanceláře je na prvním místě zajistit volný tok energie v budově i jednotlivých kancelářích. Použití teorie feng-shui je přitom velmi snadné a efektivní, protože většinou nevyžaduje náročné změny. Klíčem totiž není za nový „speciální“ nábytek utratit velké peníze, ale uspořádat prostor nově za použití stávajících prvků. Jedním z důležitých faktorů úspěchů každé firmy je stabilní pohoda a emoční energie zaměstnanců. A zatím co menší úpravy postihnou kolektiv spolupracovníků negativně jen minimálně, jejich pravidelná přešupování po budově na klidu a stálosti zřejmě nepřidají. Víme mnoho o tom, jak lidi pozitivně motivovat, avšak často netušíme, co pro ně znamená vizuální komunikace v prostoru. Jenže stejně tak, jako je pro zaměstnance podstatné odpovídající finanční ohodnocení, je pro ně důležité i prostředí, ve kterém v mnoha případech tráví více času než kdekoli jinde. Je-li zaměstnavatel schopen tento poznatek aplikovat ve formě dobrého pracovního prostředí, má zjednodušenou cestu k úspěšné zaměstnanecké politice. Nakonec platí, že pokud jsou lidé spokojení, logicky přinášejí firmě (potažmo sobě) i více užitku. Několik let se převrací naruby teorie společných pracovních prostorů. Z našich vlastních výzkumů v oblasti vizuální komunikace je patrné, že lidé jsou ovlivněni svými pudovými atavizmy více, než jsou ochotni připustit. Ovšem, pohodlně se usídlit na několika metrech plochy v kanceláři připomínající halu na nádraží lze jen s obtížemi. No a kde začít? Staré české rčení říká: „Ryba smrdí od hlavy.“ Proto je třeba kancelářím pro vrcholový managament věnovat mimořádnou pozornost. Firma tím říká svému návštěvníkovi, že se o své nejlepší lidi dobře stará. Vždyť také na jejich rozhodnutích závisí chod celé firmy a tím i vlastní práce všech zaměstnanců. Při zařizování kanceláře vrcholného manažera/manažerky se můžeme orientovat podle již popsané ba-gua (Profit č. 41). Kancelář vzdálená nejvíce od hlavního vchodu směrem nahoru je považována za nejdůležitější. Kolem ní by v relativně snadném dosahu měly být kanceláře či pracovní místa nejbližších spolupracovníků. Ovšem pozor na lidi, kteří by rozhodnutí firmy měli přenášet dále na své kolektivy. Ti by měli být buď přítomni s nimi, nebo alespoň ve středu budovy, aby se k nim všichni snadno a rychle dostali. V kanceláři by pokud možno mělo být přítomno denní světlo a živé květiny. Když naopak nic z toho přítomno není (symbolizuje trvalý a perspektivní růst a čisté myšlenky), je vhodné alespoň květiny nahradit stejně kvalitními umělými náhražkami. Záměrem je sladit kancelář nejvyššího vedení k nejvyššímu výkonu, čili fotografie dětí generálního ředitele jsou určitě hezké, ale jsou-li ve formátu AO, pak mají všichni naprosto jasnou představu o představách pana generálního a jakou roli v nich asi hraje podnik, který by měl řídit. Firemní ocenění, PR a POP materiály jsou daleko lepší a vhodnější.