Menu Zavřít

Kancelář v mobilu

17. 12. 2004
Autor: Euro.cz

Eurotel, Logos

MM25_AI

PRAHA (oh) – Vyřizovat z mobilního telefonu e-maily je v České republice již po určitou dobu poměrně rozšířený způsob komunikace, ale být prostřednictvím mobilu on-line v kontaktu s firemním e-mailem a zároveň si organizovat kalendář, kontakty, úkoly či schůzky, je novinkou. Možnost mít kancelář v mobilním telefonu začal nabízet operátor Eurotel společně s technologicko-konzultační společností Logos před dvěmi měsíci. Za tuto dobu si službu objednala necelá tisícovka klientů, přičemž toto číslo roste každý týden o více než sto uživatelů.
Služba s názvem Eurotel Office Connector umožňuje vzdálený zabezpečený přístup do firemní e-mailové schránky prostřednictvím mobilního telefonu nebo kapesního počítače PDA. Funguje na podobné bázi jako přístroj BlackBerry, který hodlá v nejbližší době uvést na český trh konkurenční T-Mobile, s tím rozdílem, že nevyžaduje pořízení nového aparátu, protože spolupracuje s naprostou většinou mobilů, které podporují práci s e-mailem. Samotná komunikace mezi mobilním telefonem a e-mailovým serverem firmy je automatizovaná. Pokud do schránky uživatele této služby přijde nový dopis či třeba požadavek od kolegy na schůzku, e-mailový server pošle do telefonu šifrovaný signál, jakousi speciální zprávu, v které je řečeno vše, co má mobilní telefon udělat. Synchronizaci se serverem provede mobil automaticky jako například počítač s kancelářským softwarem Microsoft Outlook nebo Lotus Notes. Na dálku je tak možné kromě jiného zálohovat data z telefonu či PDA, instalovat nové aplikace a programy nebo vymazat data z mobilu v případě ztráty přístroje. „Veškerá data jsou šifrována uvnitř firemní sítě a rozšifrována až v mobilním zařízení, informace jsou tak chráněny proti neoprávněnému použití. Celý systém je zabezpečen například jako internetové bankovnictví,“ dodává Michal Hanus, šéf rozvoje společnosti Logos.
Eurotel Office Connector je nabízen ve dvou řešeních. Pro menší firmu je vhodná základní verze, která umožňuje synchronizaci až 25 e-mailových účtů bez potřeby dokupovat jakýkoli hardware nebo instalovat do počítačů náročný software. Za aktivaci jednoho účtu firma v takovém případě zaplatí 495 korun, měsíční poplatek za využívání služby je 295 korun bez DPH. Řešení pro větší firmy s názvem Eurotel Office Connector Plus vyžaduje instalaci potřebného serveru do počítačové sítě společnosti. Ceny za instalaci se liší podle počtu uživatelů od 60 do 200 tisíc korun bez DPH při 99 uživatelích. Roční poplatek za používání programu a aktualizace software se pohybuje od dvou tisíc po 5200 korun bez DPH.

  • Našli jste v článku chybu?