SOFTWARE Na trhu s kancelářským softwarem začíná být po letech nudy a pro Microsoft klidného období hodně živo. Zaběhnuté poměry mění přechod do cloudu. Z finančních výsledků Microsoftu za poslední kvartál je možné vyčíst, že firmě meziročně spadly prodeje licencí Office koncovým uživatelům o 16 procent. Na druhé straně se ale počet předplatitelů cloudového Office 365 vyšplhal na 3,5 milionu. Microsoft čísla z tuzemského trhu nekomentuje, podle informací týdeníku Euro už je nicméně většina nově prodaných licencí v Česku právě z rodiny Office 365. Podobný trend je možné pozorovat i ve firmách.
Jenže tady do hry Microsoftu vstupuje Google a jeho dlouhodobě, strategicky budovaný Google Apps. Google už z těchto služeb generuje téměř deset procent z celkových tržeb a toto číslo zřejmě výrazně poroste. Firma rozšiřuje počet partnerů, kteří Google Apps nasazují do firem a státní správy, a na trhu je vidět proměna myšlení a vřelejší vztah ke cloudovému softwaru za předplatné.