Menu Zavřít

Kapsch podal námitky proti výsledkům mýtného tendru. Zpochybnil jeho zadání

25. 4. 2018
Autor: Rasch Jan/Euro

Společnost Kapsch dnes podala námitky proti výsledkům tendru na výběr mýta na silnicích po roce 2019. Firma zpochybňuje zadání tendru, které podle ní bylo v mnoha ohledech nejasné, což zásadně ovlivnilo její nabídku. Další neúspěšní uchazeči o zakázku svůj postup kvůli výsledkům tendru zatím nekomentovali. Vítězem tendru se stalo konsorcium firem SkyToll a CzechToll. Podle CzechToll jsou námitky Kapsch jen obstrukcí, která má zabránit uzavření smlouvy vítězných firem se státem.

Firma Kapsch uvedla, že zadání tendru u mnoha technických částí systému umožňovalo dvojí výklad, a nebylo tak možné s jistotou dovodit konkrétní rozsah, který stát požadoval. Nejednoznačné podmínky tak podle firmy vedly k tomu, že každý z účastníků sestavil svou nabídku zcela odlišným, vzájemně neporovnatelným způsobem.

Kvůli tomu tak podle firmy Kapsch mělo ministerstvo dopravy o jednotlivých nabídkách dále jednat, aby uchazeči mohli lépe reflektovat požadavky státu, a tím své nabídky vylepšit. „Jsme přesvědčeni, že nabídka vybraného dodavatele nebude v konečném důsledku nejvýhodnější, a pokud by ministerstvo přistoupilo k jednání o předběžných nabídkách, mohl stát získat výhodnější ceny,“ řekl mluvčí Kapsche David Šimoník.

„Jde o další obstrukční námitky, jejichž cílem je zabránit ministerstvu dopravy, uzavřít smlouvu na cenově výhodnější výběr elektronického mýta,“ uvedl v reakci na námitky Kapsch mluvčí CzechToll Miroslav Beneš. Tendr byl podle něj férový s rovnými podmínkami pro všechny účastníky. „Věříme, ze se podaří smlouvy uzavřít do října tak, aby nebyl výběr mýta po 1. lednu 2020 ohrožen,“ doplnil.


Jak se vybírá mýto:

Mýtný tendr: ještě větší ostuda, než jsme doufali

 Kdo dál? Kapsch si stěžuje u antimonopolního úřadu na výběrové řízení, které ministerstvo dopravy vyhlásilo loni v létě


Dalšími neúspěšnými uchazeči kromě Kapsch byly maďarská společnost National Toll Payment Services a německá T-Systems. Maďarská firma, která do tendru vstupovala společně s firmami i-CELL a ELTODO, už před oficiálním vyhlášením výsledků kritizovala zadání tendru, očekávala další soutěžní dialog s ministerstvem.

Ministerstvo dopravy vypsalo tendr na provozovatele mýtného systému po roce 2019 loni v červnu v parametrech požadovaných vládou. Předběžné nabídky čtyř kvalifikovaných uchazečů ukázaly podle ministerstva, že zadávací podmínky byly stanoveny srozumitelně a umožňovaly uchazečům podání nabídek.

WT100

Firmy SkyToll a CzechToll zvítězily s nabídkou 10,75 miliardy korun za deset let provozu systému. Vysoutěžená cena byla o 2,7 miliardy korun nižší než druhá nejlepší nabídka firmy Kapsch.

Dále čtěte:

Komentář: Kdo kope za mýto

Další pokus. Česká TollNet zůstává v boji o provoz bulharského mýta

Šéf českého Kapsche Feix: Sliby SkyTollu nemají co dělat s realitou

Mýto neumí ani Němci. V nejdražším sporu v dějinách dal Berlín 6 miliard jen za právníky


  • Našli jste v článku chybu?