Menu Zavřít

Kapsch začal realizovat projekt GSM-R v Polsku

14. 4. 2011
Autor: profit

Mimo této skutečnosti společnost oznámila, že nově vyhrála i tendr na digitální zabezpečení železnic v Alžírsku.

Foto: Profimedia.cz

Polské dráhy podepsaly se společností Kapsch CarrierCom smlouvu na zřízení digitálního vlakového systému GSM-R v hodnotě 11 milionů eur. Vedle toho Kapsch uspěl i na africkém kontinentu, kde získal zakázku na GSM-R na celkem 110 kilometrech železnic v Alžírsku. „Kapsch je v projektech GSM-R světový lídr, touto technologií pokrýváme železniční koridory kromě České republiky například ve Francii, Německu, Rakousku, Anglii, Španělsku či Itálii,“ říká Karel Feix, generální ředitel Kapsch v České republice.

Podle Feixe je polská zakázka mimořádně důležitá, protože náš severní soused patří k největším „železničním zemím“ Evropy pokud jde o kilometráž železničních tratí. „Podpis smlouvy se státními drahami nám umožňuje ihned zahájit dodávky centrálních částí systému, které budou schopné pojmout provoz sítě GSM-R v celém Polsku,“ dodává Karel Feix. Podepsaný projekt zahrnuje kromě zřízení základních stanic GSM-R na trati o délce 84 km v Dolním Slezsku také „redundantní páteřní síť“ ve Varšavě a Poznani jako základ pro další rozšiřování tratí. Po ukončení pilotního projektu chtějí polské dráhy postupně rozšiřovat svou síť a zavést GSM-R v celé zemi.

Nejen evropské železnice implementují GSM-R technologii. Kapsch vyhrál a podepsal také kontrakt na dodávku a instalaci zařízení GSM-R pro ANESRIF, alžírskou národní agenturu pro investice do železniční infrastruktury. Na 110 km dlouhém úseku zřídí Kapsch inovativní řešení end to end včetně SDH (Synchronous Digital Hierarchy), která podporuje komunikační systém ERTMS. Aktuální projekt na zřízení sítě GSM-R navazuje v Alžířsku na řadu projektů, které již Kapsch pro ANESRIF v minulosti realizoval. V České republice je systémem GSM-R vybaven již I. národní železniční koridor od státní hranice u Děčína, přes Prahu a Brno až do Břeclavi a k rakouské a slovenské hranici a II. národní železniční koridor z Břeclavi přes Přerov a Ostravu až na státní hranici s Polskem.

FIN25

O technologii GSM-R:

Zajišťuje digitální rádiové spojení mezi vlakovou jednotkou a řízením provozu při splnění specifických požadavků, jako jsou prioritní volání, bezpečný datový kanál, přenos řídicích a zabezpečovacích údajů apod. Jde o komunikační systém mezi vlakem a pozemním řízením provozu, jehož podstatou není pouze samotná komunikace, ale její stoprocentní spolehlivost. Jedná se o bezpečnost, proto nesmí dojít k výpadku komunikace ani jejímu přerušení. „Prosazení původně jen evropského rádiového komunikačního systému pro řízení železniční dopravy i mimo Evropu ukazuje jeho opravdovou sílu a užitnou hodnotu. Afrika, Asie a Austrálie, to jsou kontinenty, kde se již systém GSM-R v železničním provozu používá nebo instaluje. I přesto, že se u tohoto systému v první řadě klade důraz na maximální bezpečnost a spolehlivost, jeho standardizace a široké rozšíření umožňuje rychle snižovat náklady na koncové terminály,“ uvedl Karel Feix, ředitel Kapsch.

  • Našli jste v článku chybu?