Společnosti mohou zaváděním novinek přesvědčit, že nemají problémy
Sedmý ročník ocenění MasterCard Banka roku přichází v době, kdy je světový finanční trh zmítán turbulencemi. Společnost, která v těchto dnech odvážně představí na českém trhu nový produkt či technologii, dokazuje veřejnosti, že se netopí v problémech a naopak využívá současné situace k zavádění novinek. Pokud bych měl nastínit základní trendy, které z mého pohledu posunou v nejbližší době karetní byznys dopředu, uvedl bych následující tři oblasti: komfort, rozvoj technologických možností a vyspělejší segmentace.
Komfort Jednou z novinek, která zjednodušuje a zpříjemňuje placení kartou, je technologie bezkontaktních plateb MasterCard PayPass. Díky ní je možné nakoupit bez potřeby zadání PIN nebo vkládání karty do čtecího zařízení. Bude pokračovat také rozvoj akceptační sítě, což povede k platbám kartou i v místech, kde na to zatím nejsme příliš zvyklí. Karty se budou v masivním měřítku používat rovněž k platbě nižších částek.
Technologické možnosti Druhým významným trendem je rozvoj technologických možností. Za kusem plastu v našich peněženkách se skrývá propracované a spolehlivé technické a procesní zázemí. Například nakupování přes internet je ideální příležitostí pro platbu kartou. Další trend je v rozšíření inteligentní autorizační sítě, díky níž může zaměstnavatel určovat, u kterých obchodníků, v jakou hodinu nebo i v jakých zemích se může firemní platební karta používat.
Vyspělejší segmentace Individuální přístup ke klientům, který se odráží například v personalizaci karet, vychází především z přechodu od demografické segmentace k rozdělení spotřebitelů podle jejich chování a přístupu k produktu. Propracovaná segmentace umožňuje cílit nabídku a oslovit každou skupinu držitelů karet zvlášť.
Platební karta se stává podobně jako například mobilní telefon vyjádřením vlastní identity. V závislosti na tom, co banky v Čechách nabízejí nebo brzy začnou nabízet, se otevírá možnost smíchat různé ingredience a v podstatě si „uvařit kartu tak, aby chutnala právě vám“.