Menu Zavřít

Karlovarské minerální vody mohou převzít maďarskou PepsiCo, rozhodl tamní antimonopolní úřad

30. 5. 2018
Autor: Profimedia.cz

Maďarský antimonopolní úřad povolil Karlovarským minerálním vodám (KMV) převzetí firmy PepsiCo na tamním trhu. V Česku a na Slovensku se převzetí dále řeší. Český Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začal zkoumat nákup KMV v dubnu. Firma ji dříve sdělila, že koupí od PepsiCo její pobočky v Česku, Maďarsku a na Slovensku s celkovými ročními tržbami 4,2 miliardy korun.

Karlovarské minerální vody v lednu uvedly, že se chtějí stát výhradním distributorem nápojů a chipsů značek od PepsiCo v těchto zemích. Firma za loňský rok očekává tržby osm miliard korun. Akvizicí KMV vzrostou o polovinu a firma se stane největším dodavatelem minerální vody a nealkoholických nápojů v těchto třech státech. Převzetím poboček získají tři firmy, které mají dohromady zhruba 900 zaměstnanců a dva výrobní závody.

Od PepsiCo převezmou KMV výrobu nápojů Pepsi, Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, Lipton a Toma a distribuci bramborových lupínků značky Lay's a Cheetos. Skupina KMV už distribuuje a vyrábí nápoje PepsiCo v Bulharsku.

Karlovarské minerální vody
Skupina KMV, kterou vlastní italská rodina Pasquale, je největším výrobcem minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě. V Česku vyrábí vedle minerální vody Mattoni pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka. Své produkty vyváží do 20 zemí. Vlastní i značky minerálních vod v Rakousku, Maďarsku a na Ukrajině. Ve všech zemích, kde KMV operuje, zaměstnávala před oznámenou akvizicí zhruba 1500 lidí.

Česká pobočka PepsiCo předloni snížila ztrátu z 33 milionů na 8,7 milionu korun. Tržby meziročně vzrostly na 2,4 miliardy korun z 2,15 miliardy korun. Ztráta byla podle firmy způsobená zvýšením marketingových nákladů na podporu značek, loňské výsledky zatím nejsou známé.

Skupině KMV loni podle odhadů vzrostly tržby na osm miliard korun, předloni činily 7,5 miliardy. Celkové prodeje skupině vzrostly za loňská tři čtvrtletí meziročně o šest procent.

MM25_AI

Cukr je out. Coca-Cola hledá své místo v éře bio limonád

 Coca-Cola

Přečtěte si také:

Přijde český BioLidl? Branže kvalitních potravin hledá cestu z kruhu

Češi učí moldavské biosedláky. První sklizeň dorazí letos

Rohlíky s vůní benzínu. Na zákazu prodeje o svátcích profitují pumpaři


  • Našli jste v článku chybu?