Skupině Karlovarských minerálních vod (KMV) v letošním prvním pololetí vzrostl obrat o čtyři procenta na 3,9 miliardy korun. Firmě, která je největším výrobcem minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě, to umožnilo letos už podruhé zvýšit mzdy zaměstnanců v Česku. Loni dosáhla skupina KMV celkového obratu 7,5 miliardy korun. Zájem spotřebitelů o balené vody roste.
Ukazatel EBITDA, který stanovuje zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizací, zůstal na úrovni roku 2016. Loni se KMV tento ukazatel zvýšil o 14 procent. Konkrétní částku ale společnost nezveřejňuje.
„Stabilní ekonomická situace, nízká nezaměstnanost i růst mezd podporují dobrou náladu spotřebitelů i jejich chování. Lidé cítí, že si mohou dovolit víc kvalitnějších výrobků než dříve. Celá skupina KMV dosáhla v prvním pololetí v objemech čtyřprocentního nárůstu, díky tomu jsme mohli absorbovat nárůsty cen vstupních surovin i cenu práce a nemuseli zvedat ceny výrobků,“ komentoval výsledky generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.
Ke čtyřprocentnímu nárůst objemu prodaných balených vod přispěly nejvíce prodeje přírodních minerálních vod. Pozitivní nálada spotřebitelů se podle firmy promítá i do kategorie džusů a ovocných šťáv. Podle údajů agentury Nielsen v obou kategoriích na českém trhu rostl v prvním pololetí obrat při současném zachování, respektive poklesu objemu prodeje. Spotřebitelé tedy častěji nakupují ve snaze získat kvalitu dražší výrobky, k nimž patří právě produkty KMV jako třeba džusy granini. K dobrým výsledkům podle firmy přispěly i novinky jako čaj Veritea nebo Poctivá Citronáda od Poděbradky s ovocnou šťávou.
V prvních šesti měsících letošního roku společnost zvýšila platy zaměstnancům hned dvakrát, a to v průměru o 7,6 procenta. U dělnických pozic se jednalo v průměru o 3250 Kč. „Naplňujeme náš dlouhodobý cíl budovat kvalitní tým, udržet si dobré zaměstnance a moci získat na konkurenčním trhu práce vysoce kompetentní pracovníky. Například navyšováním mzdových prostředků u dělnických profesí o více než 15 procent se KMV staví významně nad úroveň trhu,“ uvedl Pasquale.
Výhledy zlepšuje bulharská akvizice
V červenci KMV dokončily další akvizici, koupi bulharské společnosti Quadrant Beverages JSC. Ta je v Bulharsku oficiálním výrobcem a prodejcem produktů společností PepsiCo (Pepsi, Mirinda, 7up, Evervess), Pepsi-Lipton International (Lipton Ice Tea), Gat Foods (nektary Prisun a nealkoholické nápoje), výrobcem vody Bellissima a oficiálním distributorem energetického nápoje Rockstar.
Generálním ředitelem bulharské Quadrant Beverages se stal dosavadní obchodní ředitel skupiny KMV Martin Cmero. Jeho hlavním úkolem je integrovat firmu do skupiny KMV a zajistit její budoucí vývoj a růst.
Kromě svých aktivit v Česku si KMV drží na Slovensku pozici dvojky na trhu přírodních minerálních vod, v Rakousku je dvojkou v sektoru přírodních minerálních vod a na třetí pozici v ochucených vodách. V Maďarsku je lídrem na trhu přírodních minerálních vod ve společnosti Szentkirályi-Kékkúti Mineral Water Ltd. Na maďarském trhu se KMV daří adaptovat českou tradici a nabízet tamní minerální vodu Theodora i v několika ochucených variantách, současně se zde začala prodávat i česká minerální voda Magnesia.
Související články: