Menu Zavřít

Kartel německých automobilek? VW, BMW a další prý dohadovaly ceny komponentů

21. 7. 2017
Autor: čtk

Německé automobilky Volkswagen, BMW, Audi a Porsche se zřejmě domlouvaly na koordinovaném přístupu k dodavatelům a cenách řady dodávaných komponentů, včetně systémů kontroly emisí u naftových vozů. Napsal to dnes týdeník Der Spiegel, který citoval z dopisu zaslaného orgánům pro dohled nad hospodářskou soutěží.

Tyto kartelové dohody byly podle Spiegelu výsledkem setkávání zhruba dvou set zaměstnanců automobilek v rámci celkem 60 zvláštních výborů. V nich se diskutovalo o vývoji aut, brzd, benzinových a naftových motorů, převodovek i systémů kontroly emisí, uvedl Spiegel. Volkswagen už podle týdeníku přiznal možné protikonkurenční chování v dopise, který poslal úřadům 4. července.

Zástupci automobilek v rámci výborů diskutovali dlouhodobě o výběru dodavatelů a cenách komponentů. Od roku 2006 pak debatovali o nákladech systému AdBlue, který omezuje emise z naftových motorů, uvedl týdeník.


Německo má plán na snížení emisí naftových vozů. Čtěte více

Automobilové emise - ilustrační foto


Mluvčí skupiny Volkswagen, do níž patří německé značky VW, Audi a Porsche a mimo jiné i česká Škoda, zprávu týdeníku agentuře Reuters odmítl komentovat. Zástupce BMW zatím nebyl k dosažení.

MM25_AI

Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.

Dále čtěte:

Škrty u BMW. Automobilka se snaží ušetřit miliardu eur

Skupina VW dodala v prvním pololetí zákazníkům přes pět milionů aut

Německá vláda dala přezkoumat auta Daimleru kvůli emisím


  • Našli jste v článku chybu?