Menu Zavřít

Kauza mýto: mandát k jednání jsem si vzal sám, řekl Faltýnek

14. 3. 2019
Autor: čtk

Místopředseda ANO Jaroslav Faltýnek zopakoval, že do jednání o dálničním mýtném vstoupil v létě 2015 kvůli hrozbě někdejšího premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD), že odvolá ministra dopravy za ANO Dana Ťoka. Kauza mýto nebo kauza Faltýnek, jak místopředseda vládního hnutí řekl dnes před poslanci, je politický boj.

„Nikdy jsem neřekl, že jsem měl mandát od koaliční rady nebo dopravní koaliční rady. Já jsem si ho sám vzal,“ uvedl Faltýnek, v jehož obydlích před týdnem zasahovali policisté. Byli i v sídlech Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a společnosti Kapsch, která dosud mýtný systém pro stát provozuje.

„Policie dělá svoji práci a já jsem jí poskytl maximální součinnost. Jsem připraven tak postupovat i nadále,“ poznamenal k tomu Faltýnek.

Měl by Jaroslav Faltýnek odejít z politiky?

Zhruba před čtyřmi lety podle něho hrozilo i to, že stát teoreticky přestane vybírat mýto a přijde zhruba o deset miliard korun ročně. „Faltýnek s týmem pana ministra dopravy v roce 2016 spoluvyjednal slevu jenom 28 procent s tehdejším provozovatelem, jenom 1,5 miliardy za tři roky,“ uvedl místopředseda ANO. Pochvalně se pak vyjádřil o Ťokovi, který, jak podotkl, vybral vítěze tendru na nového provozovatele mýtného systému, a stát tím ušetří proti dosavadnímu období 15 miliard korun v příštích deseti letech.


Přečtěte si více o Jaroslavu Faltýnkovi:

Mazal z Hané.Faltýnek přišel o výsadní postavení, s Babišem se ale udobřil

Faltýnek o sporu s Babišem: Názor pana předsedy prostě vyhrál

 Řepkové pole. Oblíbený zemědělský motiv malíře Jaroslava Faltýnka se v tomto případě zhmotnil ve znázornění klíčového produktu Agrofertu. Faltýnek obraz namaloval za pouhé tři hodiny poté, kdy výjev spatřil při soumraku z okna svého vozu nedaleko domovského Prostějova


Ohledně své komunikace s antimonopolním úřadem Faltýnek řekl, že byla v souladu se zákonem, když poslanec může žádat úřady o vysvětlení. Policisté na úřadu zasahovali kvůli údajnému ovlivňování přezkumu veřejné zakázky na systém elektronického mýta.

V tendru na nového provozovatele mýta po roce 2019 zvítězilo konsorcium CzechToll/SkyToll. Kapsch výsledky tendru napadl, ÚOHS nejdříve loni v květnu výběr vítěze tendru zrušil, v září ale platnost smlouvy potvrdil. Kapsch se obrátil na soud.

Čtěte komentář:

MM25_AI

Průšvih na druhou – ten, u kterého Andrej nebyl

 Weikert

Přečtěte si také:

Elektronické dálniční známky zvýší výnosy o 220 milionů korun, vyplývá z návrhu zákona

Stát by převzetím mýta ušetřil za deset let dvě miliardy, tvrdí Kapsch

Ministr Ťok obvinil Kapsch ze lži a trestného činu

Devět set kilometrů mýta navíc? Málo, ukazují analýzy

  • Našli jste v článku chybu?