Menu Zavřít

Každoročně o pětinu

27. 7. 2007
Autor: Euro.cz

Internetová reklama

Výdaje českých firem a živnostníků na internetovou reklamu porostou v následujících letech v průměru o dvacet procent. Vyplývá to z analýzy společnosti PricewaterhouseCoopers (PwC), která porovnávala celosvětový vývoj internetové reklamy. Firmy podle analýzy v letošním roce utratí na českém internetu za reklamu 35 milionů dolarů, což je v porovnání s loňskem asi čtvrtinový nárůst. Do roku 2011 stoupnou výdaje na e-reklamu na dvojnásobných 71 milionů dolarů. Analytici PwC odhadují, že průměrné roční tempo růstu internetové reklamy v Česku bude činit 20,5 procenta, což je jen o čtyři desetiny méně, než je průměr západoevropských zemí. V rámci východoevropských států bude Česko z tohoto pohledu průměrné. Růst internetové reklamy bude v Maďarsku o pět procentních bodů nižší než v České republice, ale například v sousedním Polsku či v Rumunsku porostou výdaje na e-reklamu o osm procent více. Největší růst ze zemí středovýchodní Evropy vykáže podle studie PwC Turecko a Rusko, kde každý rok objem peněz do internetové reklamy stoupne o polovinu. Analýza PwC se poměrně shoduje s odhadem společnosti ARBOmedia, která přepokládá, že čisté výdaje na internetovou reklamu letos vzrostou o téměř sedmadvacet procent na 685 milionů korun. Ze všech výdajů firem na reklamu v médiích to představuje necelá čtyři procenta. Unie vydavatelů tisku proti tomu odhaduje, že hrubé výdaje na e-reklamu bez slev, bonusů a vzájemných obchodů letos dosáhnou 2,35 miliardy korun, což je o šestnáct procent více než loni.

MM25_AI

Tab(nebo graf): Rok co rok víc Výdaje na internetovou reklamu v Česku
Rok Reklama (v milionech USD) Meziroční nárůst (v %)
2002 6 20
2003 9 50
2004 18 100
2005 22 22,2
2006 28 27,3
2007 35 25
2008 44 25,7
2009 53 20,5
2010 62 17
2011 71 14,5

Pramen: PricewaterhouseCoopers

  • Našli jste v článku chybu?