PRAHA (zdf) - Hlavním nákupním místem v sortimentu oděvů stále zůstávají specializované prodejny. Nová studie Fashion Market 2002 vypracovaná společnostmi Incoma Research a GfK Praha však tvrdí, že i trhu s módou začíná udávat tón koncentrace, třebaže se zpožděním za obchody s rychloobrátkovým zbožím. O výběru obchodu rozhoduje také účel nakupovaných oděvů. Společenské ošacení nakupuje 63 procent lidí ve speciálkách a dvanáct procent v obchodních domech, zatímco v hypermarketech jen osm procent zákazníků. Oblečení pro denní nošení však už v hypermarketech kupuje 23 procent dotázaných a ve speciálkách jen jednatřicet procent. V second-handech se běžně odívá dvacetina populace.
Nejznámější značkový řetězec je Levi's, mezi velkoprodejnami vedou sítě Carrefour, Hypernova a Tesco a jako nejlevnější vnímají zákazníci prodejny Hák & Hák.