Do voleb zbývá šest týdnu a výdaje stran za předvolební kampaně stoupají. Jakou taktiku při oslovování voličů jednotlivé partaje zvolily a kolik peněz plánují utratit?
Autor: Martin Siebert
Zatím nejviditelnější kampaň má ČSSD; sociální demokracie na ni také vyčlenila nejvíce financí - kampaň má spolknout dvě stě milionů. Strana oblepila republiku svými billboardy, dominantní postavení v celé kampani hraje šéf strany Jiří Paroubek. Sociální demokraté vsadili rovněž na antikampaň, negativními billboardy útočí na ODS.
ODS zahájí svoji kampaň právě dnes. Občanští demokraté mají v plánu zaměřit se na ekonomická témata a „strašit paroubkovskou hrozbou“. Jejich kampaň doznala částečných změn kvůli novému lídrovi strany: ODS chce nyní zdůrazňovat bezúhonnost, klid a rodinné zázemí Petra Nečase. Celá kampaň by měla stát o padesát milionů méně než u ČSSD, tedy 150 milionů.
Výrazně menší částku vydá za svoji propagaci před volbami KSČM, a to do padesáti milionů. Komunisté vsázejí kromě billboardů na osvědčené mítinky a letáky.
Strategie menších stran
TOP 09 útočí na své voliči především humorem, těží i z popularity Karla Schwarzenberga. Za kampaň utratí zhruba jako komunisté.
Více na ParlamentníListy.cz.