JAROSLAV ĎURIŠ Řídit pražský dopravní podnik (DPP) přišel v září před dvěma lety. Do funkce jej dosadila TOP 09 s podporou sociálních demokratů. Nevstupoval do neznámého prostředí – v podniku pracoval už od roku 1981. V roce 1997 to dotáhl na ekonomického náměstka, později tam působil jako personální ředitel. Z DPP odešel v roce 2008. Snahu primátorky Adriany Krnáčové (ANO) jej odvolat považuje za politickou hru a její argumenty za účelové.
Dopravní podnik vede podle svých slov transparentně a hospodárně a stojí za ním zaměstnanci. Odbory jsou v pražském podniku snad nejsilnější v zemi a mají i největší zaměstnanecké bonusy. Jen za minulý rok stály dopravní podnik 850 milionů korun.
ADRIANA KRNÁČOVÁ
Pražská primátorka začala požadovat odvolání Jaroslava Ďuriše na přelomu září a října. Vystartovala po něm ve chvíli, kdy požadoval o dvě miliardy vyšší dotaci na příští rok.
ANDREJ BABIŠ
Ministr financí a šéf ANO čím dál častěji řeší problémy v Praze.
Na odvolání Ďuriše z DPP tlačil už delší dobu. Šéfk a pražského ANO Kleslová nebyla konci Ďuriše nakloněna. Členy dozorčí rady podniku za ANO vybrala ona.
KAREL BŘEZINA
Šedá eminence pražské politiky, jeho vliv opadá až nyní. Před rokem se měl stát radním pro dopravu, kvůli podmínečnému odsouzení jej nahradil Petr Dolínek. Březina je šéfem dopravního výboru v Praze.
JIŘÍ BROŽ
Jednatel advokátní kanceláře Brož, Sedlatý se proslavil výletem na golf do Dubaje s Romanem Janouškem a exředitelem DPP Martinem Dvořákem. Za něj začala kancelář Brož, Sedlatý spolupracovat s DPP.
VÍT PLICHTA
Advokáta si na zakázky dopravního podniku najímala kancelář Brož, Sedlatý. Předtím působil jako koncipient v kanceláři Šachta & Partners.
MARTIN DVOŘÁK
Ředitel dopravního podniku z let 2007 až 2011 se stal symbolem korupční jízdy z éry exprimátora Pavla Béma.
V souvislosti se zakázkami dopravního podniku si už vyslechl obvinění.