Menu Zavřít

Kdo vládne českým silnicím? Benzinové motory a vozy SUV

Autor: Anna Vacková, Mladá fronta

Prodej osobních automobilů stále roste, ale už ne tak rychle jako dřív. Český trh se blíží svému nasycení.

“Vrchol růstu českého trhu byl dosažen, růsty už budou jen mírné,” komentuje aktuální situaci na trhu Vratislav Strašil, jednatel společnosti Porsche ČR, která do tuzemska dováží auta značek Volkswagen, Audi a Seat.

“Poptávka se přesouvá od malých vozů ke středně velkým. Loni se kategorie SUV stala poprvé v historii nejprodávanějším typem vozu v Česku,” pokračuje Strašil. Zájem naopak klesá o sedany a výrazný propad loni zaznamenaly hatchbacky.

Nůžky se rozevírají i mezi typy motorů. Ve prospěch těch benzinových, kterých loni bylo už 58,5 procenta. Zato naftových jen 37,8 procent. Stoupá naopak podíl hybridních vozidel - z 0,6 procenta v roce 2016 na 1,1 vloni.

Jak upozornil Strašil, obrat společnosti Porsche ČR loni činil 29,452 miliardy korun. To znamená 3,2procentní meziroční růst.

Co se týče dalších jejích statistik, loni českým zákazníkům dodala 34 224 osobních vozidel Volkswagen, 8265 seatů a 4900 automobilů Audi. U vozů se čtyřmi kruhy ve znaku jde přitom o poměrně výrazný pokles, protože ještě v roce 2016 jich tu prodali 6250.

Společnost Porsche ČR výsledky za loňský rok zveřejnila jen krátce poté, co Obvodní soud pro Prahu 8 přijal hromadnou žalobu dvou stovek českých řidičů, majitelů vozidel z koncernu Volkswagen. V ní si stěžují na údajné nevhodné přehrání softwaru v servisech, po němž klesl výkon aut a naopak se zvýšila jejich spotřeba.

MM25_AI

Firma Porsche ČR se omezila jen na krátké vyjádření. Úpravy softwaru prý nijak nesnižují parametry vozidel, což měly prokázat i testy.

Čtěte také:

Daimler zvýšil zisk o čtvrtinu na rekordních 11 miliard eur


  • Našli jste v článku chybu?