Menu Zavřít

Kdy bude možné jezdit kolem Prahy?

28. 4. 2003
Autor: Euro.cz

Větší část silničního okruhu okolo hlavního města má být dokončena v roce 2007Na dokončení silničního okruhu kolem Prahy čeká nedočkavě široká veřejnost, zejména pak firmy a podnikatelé, kterým dopravní spojení v Praze působí nemalé komplikace. Velká část z okruhu má být dokončena na sklonku roku 2007, některé úseky slouží již dnes.

Větší část silničního okruhu okolo hlavního města má být dokončena v roce 2007

Na dokončení silničního okruhu kolem Prahy čeká nedočkavě široká veřejnost, zejména pak firmy a podnikatelé, kterým dopravní spojení v Praze působí nemalé komplikace. Velká část z okruhu má být dokončena na sklonku roku 2007, některé úseky slouží již dnes. Nad některými však dosud visí otazník.

Na základě dotazů čtenářů přinášíme aktuální informace o postupu stavby silničního okruhu kolem hlavního města, které jsme obdrželi na Ředitelství silnic a dálnic ČR. V dubnu 2003 bude na silničním okruhu Prahy v úseku Lahovice-Vestec-Jesenice (propojení D3 a R4) proveden podrobný geologický průzkum, tzv. průzkumná štola. Na základě výsledků, které při tomto průzkumu Ředitelství silnic a dálnic ČR získá bude přesně projektován budoucí tunel. Průzkumná štola bude prováděna jak ze strany Cholupic, tak ze strany Komořan. V úseku Lahovice-Slivenec (propojení R4 a Barrandovské spojky) by se mělo kopání průzkumné štoly zahájit ve 2. kvartálu 2003. Druhá průzkumná štola by měla následovat za 1-2 měsíce po první. Na obou uvedených stavbách je plánována stavba tunelů o délce 1600-2000 m. Výběrová řízení na jejich stavbu již proběhla a smlouvy jsou uzavřeny s firmami Subtera, a. s. a Metrostav, a. s. Zahájení samotných staveb bude nejdříve ve 2. pololetí roku 2004 (záleží na případných odvoláních proti příslušným stavebním rozhodnutím). Jedná se o značně složité stavby, které budou mít dohromady přes 3 km mostů a 4 km tunelů. V současné době probíhá uzemní řízení a Ředitelství silnic a dálnic ČR čeká na vydání územního rozhodnutí. Silniční okruh kolem Prahy je členěn celkem na 11 stavebních částí o délce 81 km.

* STAVEBNÍ ÚSEK č. 510

Satalice-Běchovice: (R10, D11 a R12)

V provozu

* STAVEBNÍ ÚSEK č. 511

D1-Běchovice: (D1 a R12) - 11,3-12,38 km

Jedná se o úsek mezi dálnicí D1 a R12, resp. Štěrboholskou radiálou. Na stavbu byla zpracována dokumentace vlivu stavby na životní prostředí (EIA) a bylo vydáno kladné stanovisko MŽP ČR, nyní se zpracovává dokumentace pro územní rozhodnutí s předpokládaným termínem dokončení 06/03. Následně bude probíhat příprava standardním způsobem.

* STAVEBNÍ ÚSEK č. 512

Jesenice-D1: (D3 a D1) - 8,15 km

U stavby byla zpracována dokumentace vlivu stavby na životní prostředí a bylo vydáno kladné stanovisko MŽP ČR. V současné době probíhají práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí. V případě bezproblémového projednání stavby je předpoklad zahájení výstavby v r. 2005 a dokončení 2007.

* STAVEBNÍ ÚSEK č. 513

Jesenice-Vestec-Lahovice: (D3 a R4) - 8,5 km

Stavba má umožnit propojení dálnice D5 s dálnicí D1, čímž dojde ke značnému uvolnění dopravy v hl. m. od tranzitní dopravy na jižním tahu. Délka trasy úseku je cca 7,7 kilometru v kategorii MR 27,5/100 plus čtyřproudový přivaděč o délce 2,2 km umožňující propojení okruhu s komunikací II/603. Na trase je dálniční most umožňující překonání Vltavy o délce 300 m, 2 tunely o délce 2,1 km a 0,2 km a 4 mimoúrovňové křižovatky. Předpokládané náklady stavebních prací jsou 7,2 mld. Kč. Stavba je kladně projednána v procesu EIA. Ministerstvo životního prostředí ČR vydalo souhlasné stanovisko k vedení trasy. Doporučená varianta je zapracována do dokumentace pro územní řízení, která je projednána s dotčenými orgány a organizacemi. K podání žádosti o vydání územního rozhodnutí brání především jednání s vlastníky pozemků. Získání souhlasů od vlastníků brání především cena pozemků, která je z důvodu vedení trasy okruhu mimo území Prahy nižší. V současné době probíhají přípravné práce pro zahájení geologické průzkumné štoly. Předpokládané termíny realizace: zahájení 06/2004 zprovoznění 10/2007.

* STAVEBNÍ ÚSEK č. 514

Lahovice-Slivenec: (R4 a Barrandovská spojka) - 6,0 km

Úsek Slivenec-Lahovice o délce 6,19 km umožní propojení dálnice (Praha-Rozvadov) s rychlostní komunikací (Praha-Strakonice). Součástí stavby jsou 3 mostní objekty, 1 tunel a 2 mimoúrovňové křižovatky. Jelikož trasa prochází přes, popřípadě v blízkosti, cenné lokality (národní přírodní památka Lochkovský profil, přírodní rezervace Slavičí údolí, přírodní památka Krňák a další chráněná území), je její příprava obzvláště náročná. Dokumentace pro územní řízení je projednána a je podána žádost o vydání územního rozhodnutí. V současné době probíhají přípravné práce pro zahájení geologické průzkumné štoly. Předpokládané termíny: zahájení 06/2004, dokončení 10/2007.

* STAVEBNÍ ÚSEK č. 515

Slivenec-Třebonice: (Barrandovská spojka a D5)

V provozu

* STAVEBNÍ ÚSEK č. 516

Třebonice-Řepy: (D5 a R6) - 3,3 km

Zprovozněno v r. 2000, stavební náklady 950,6 mil. Kč

* STAVEBNÍ ÚSEK č. 517

Řepy-Ruzyně: (R6 a R7) délka 2,5 km včetně mostní estakády

Zprovozněno v r. 2001, stavební náklady 1,509 mil. Kč

* STAVEBNÍ ÚSEK č. 518 a 519

Ruzyně-Suchdol: (R7 a D8 po st. 519) - 9,36-18 km

Suchdol - Březiněves: (R7 po st. 518 a D8) - 7,03-18 km

Severozápadní segment Silničního okruhu kolem Prahy délky 16,4 km (ve variantě „J“, která respektuje schválený Územní plán hl. m. Prahy - varianta „Ss“), další ze zvažovaných variant, posuzovaných na základě požadavku MŽP ČR, měří 25,1 km a prochází severně od Roztok, převážně je vedena v zářezu, obytnou oblastí Suchdola prochází hloubeným tunelem, údolí Vltavy kříží mostem délky 550 m. Součástí stavby je přivaděč Rybářka, ve své větší části v prostoru Suchdola je též veden v tunelu. V současné době již proběhl celý proces schvalování dokumentace EIA a bylo vydáno stanovisko MŽP ČR. Po získání územního rozhodnutí a SP je nejdříve možný začátek staveb v roce 2005.

* STAVEBNÍ ÚSEK č. 520

Březiněves-Satalice: (D8, R9 a R10) - 10,72-13,71 km

FIN25

Stavba zahrnuje dle variant 10,72 až 13,71 km dlouhý úsek a realizuje tak propojení mezi dálnicí D8 s již provozovanou stavbou 510 Satalice- -Běchovice. Proces zpracování a projednávání dokumentace o vlivu stavby na životní prostředí dle zákona 244/1992 Sb. (EIA) byl pozastaven do definitivního rozhodnutí o vedení severozápadního segmentu silničního okruhu, tj. staveb 518 a 519 Ruzyně-Suchdol-Březiněves. Zahájení stavby po získání územního rozhodnutí a stavebního povolení se nepředpokládá před rokem 2006.

PRAMEN: ŘEDITELSTVÍ SILNIC A DÁLNIC ČR

  • Našli jste v článku chybu?