Menu Zavřít

Když kulich zazpívá

1. 9. 2006
Autor: Euro.cz

Motorola a Whirlpool se vrhly na přehlídková mola

bitcoin_skoleni

Americké firmy Motorola a Whirlpool prošlapávají novou marketingovou cestičku. Klikatí se mezi pařížským Týdnem módy a mistrovstvím Nového Zélandu ve snowboardingu. V suché zpravodajské řeči to ještě nezní tak úžasně: Výrobce mobilních telefonů se spojil s Jackem Burtonem z Burlingtonu (Vermont), který vlastní továrnu na snowboardy a kompletní oblečení pro tento sport. Whirlpool začal spolupracovat s italským módním návrhářem Antoniem Berardim, mezi jehož zákazníky patří například Madonna či Kylie Minogue. A hle, co následovalo.

Nová marketingová cestička je dlážděná projevováním úžasu nad kreativitou partnerů a skromným odmítáním zásluh o zcela revoluční novinky, bez nichž by se lidstvo samozřejmě už ani na minutu neobešlo. Reklama dostává širší záběr. Prolomí se do sfér, kam telefon nebo napařovací žehlička běžně nepronikají.
Berardi nenavrhl pro Whirlpool kolekci žehliček, ale kufřík na kolečkách, jemuž se říká osvěžovač oděvů. Prêt-à-porter s čistým, ale ne zcela perfektně vyhlížejícím oblečením všeho druhu dokáže zázraky. „Vyhladí záhyby, narovná zmačkané plochy, zbaví ho s pomocí páry pachu,“ praví reklamní slogan. Kolekce napařovaček Prêt-à-porter se proto nemohla představit světu jinde než na pařížském Týdnu módy. Při této příležitosti sponzoroval Whirlpool přehlídku Berardiho návrhů dámského oblečení pro podzim a zimu 2006/2007 a uspořádal recepci na oslavu vzniku nového spojenectví.
„Partnerství s Antoniem Berardim je dokladem toho, že módní průmysl značku Whirlpool akceptuje,“ soudí mluvčí české pobočky firmy Blanka Rokosová.
Šíp Motoroly zamířil na snowboardové mezinárodní mistrovství Nového Zélandu, jež společnost Burton sponzoruje. Motorola s Burtonem spolupracuje déle než Whirlpool s Berardim, a proto jen představila novou nabídku zimního oblečení Audex Bluetooth Stereo System. Toto zařízení přímo v bundě umožňuje uživatelům bezdrátové přehrávání hudby z telefonu kompatibilního s technologií Bluetooth. Ovládací centrum na rukávu nabízí pohodlný příjem hovorů, vytáčení čísel i ovládání hudebního přehrávače iPod, a to dokonce v rukavicích. O hudební doprovod se na sjezdovce starají dva stereofonní reproduktory v kapuci nebo výstup pro sluchátka.
Motorola si ovšem našla i další módní partnery. S firmou Oakley vytvořila sportovní brýle, s R.E.D. Impact Protection přilby a kulichy, které stejně jako bunda z kolekce Audex umožňují přijímat hovory a poslouchat hudbu z kompatibilního telefonu. Italští návrháři značky Dolce & Gabbana přispěli ke vzniku telefonu Motorazr V3i označovaného za mobilní šperk. „Je nezbytností pro všechny, kdo se nebojí oddat luxusu,“ prohlašuje podle očekávání Jitka Pacolová z agentury CoLin. Vyskytuje se pochopitelně ve zlaté a stříbrné, rytina zobrazující legendární logo Dolce & Gabanna prozradí na dálku, že v rukou držíte originál. Vše je úchvatné, speciální a unikátní za pouhých 14 900 korun.
„Produkty řady Audex jsou ideální pro ty, kteří chtějí na svahu opravdu vyniknout,“ pochválil se tuzemský obchodní ředitel divize mobilních telefonů Motorola Radek Vychytil. „Motorola a Burton nabízejí snowboardistům oblečení, které jim umožní užít si oblíbenou hudbu stylově i na sjezdovce. Zároveň mohou díky technologii bluetooth v přímém přenosu sdělovat svým přátelům zážitky z divoké jízdy,“ láká Vychytil. Nebudou-li ovšem zážitky trvat déle než osm hodin životnosti baterie. Poté nezbude než bundu svléknout, nebo se i s ní připojit k dobíječce.
Antonio Berardi jde v reklamním rozletu ještě dál. S výrobcem kuchyňské techniky se dokonce ztotožňuje: „Jeho snaha o moderní a inovativní přístup ke světu je stejná jako moje snaha o posunutí hranic kreativního myšlení. Prêt-à-porter v nejbližší době nepochybně ovlivní způsob, jímž se lidé budou o své oblíbené oblečení starat.“ Whirlpool se s pomocí Antonia Berardiho od podzimu dostane i do evropských obchodů. Módní Ital vymyslí vzhled limitované série osvěžovačů oděvů, které se z velké části budou vyrábět na zakázku ručně. V České republice je možné Prêt-à-porter v základní verzi objednat již dnes. Doporučená cena: 12 tisíc korun.

  • Našli jste v článku chybu?