Menu Zavřít

Když objednávku chystá robot. Česká Authentica Fulfillment představila na brněnské konferenci svůj nový automatizovaný sklad

Včera
Doba čtení: 2 minuty
  • Minulý týden se v Brně uskutečnila konference Authentica Day, která se zabývala aktuálními tématy v odvětví e-commerce
  • Česká společnost Authentica Fulfillment zároveň na akci poprvé ukázala svůj nový automatizovaný sklad
  • V něm pracuje více než 60 autonomních robotů, což zajišťuje efektivnější využití prostoru a rychlejší vyřízení objednávek

Trenýrkárna, Bagind, NiceBoy, Sportega nebo Eyerim. To jsou jen některé z významných českých firem, jejichž zástupci se minulý čtvrtek sešli v Brně na konferenci Authentica Day, kde diskutovali o aktuálních trendech v oblasti internetového obchodování. Toto odvětví za pandemie prudce narostlo, po jejím skončení se ovšem některé firmy dostaly do problémů, protože se jim počet objednávek opět snížil.

E-commerce si v posledních letech procházelo bolestivým ozdravným procesem po nafouknutých covidových letech. V současnosti už ale obchodníci opět hledají cesty, jak pokračovat ve svém růstu, nyní již udržitelnějším a zdravějším způsobem. Akce Authentica Day má za cíl posloužit jako prostor, kde si komunita vyměňuje své zkušenosti z posledních let,“ popsal Petr Litavec, šéf brněnské společnosti Authentica Fulfillment, jež e-shopům zajišťuje komplexní logistické služby.

Outstream Placeholder

Jedním z hlavních témat konference, kterou podpořila třeba Zásilkovna, Skip Pay, Ecomail, Expandeco nebo platební instituce Roger, byla expanze českých firem na zahraniční trhy. Ačkoliv pro bezproblémový vstup do ciziny žádný univerzální návod neexistuje, odborníci se shodli, že klíčová je v tomto odvětví hlavně lokalizace. Což se kromě kvalitního překladu týká rovněž nasazení oblíbených platebních metod a možností dopravy. Podstatnou výhodou ale může být i to, že má daná firma ve svém týmu někoho s dostatečnými zkušenostmi na lokálním trhu.

Skladníci se tolik nenachodí

Vedle zahraniční expanze české společnosti řešily také možnosti financování svého růstu nebo boj o zákazníky s retailem. Prostor si pak účastníci našli rovněž na prohlídku nového automatizovaného skladu firmy Authentica Fulfillment. Ten je výjimečný především svou rozsáhlou robotizací zajištěnou společností Geek+, díky níž se o naskladňování zboží i jeho vyzvedávání stará celkem 63 robotů.

Roboti zaměstnancům přináší nové příležitosti, shodují se lidé z oboru. Strach z násilného kradení práce je dle nich zbytečný
Přečtěte si také:

Roboti zaměstnancům přináší nové příležitosti, shodují se lidé z oboru. Strach z násilného kradení práce je dle nich zbytečný

„Opouštíme tradiční fungování skladu, kdy skladník zdlouhavě chodí po skladu a ručně vyzvedává zboží. Roboti sami dovezou zboží přímo ke skladníkovi, kterému se ušetří obrovské množství času a fyzické námahy. Řešení od Geek+ jsme vybrali kvůli svým požadavkům na flexibilitu co do škálování systému a nízké citlivosti na obrátkovost. Zároveň ale systém neznevýhodňuje málo objednávané zboží, které bude stále rychle dostupné,“ vysvětlil Litavec.

CIF24

Dva a půl milionu zásilek ročně

Díky zavedení výše popsaného řešení za zhruba 75 milionů korun se nyní Authentica Fulfillment může pochlubit jednou z nejrozsáhlejších robotizací v Česku, která ročně zvládne vyexpedovat až 2,5 milionu zásilek. Součástí implementace je také automatizované třídění balíků, což má opět pomoci se snadnějším vyřizováním objednávek pro více než 50 zákazníků brněnské firmy.

„V Česku jsme první komplexní logistickou službou s tímto systémem robotizace. Umožňuje nám to efektivněji využít prostor, rychleji vyřizovat objednávky a zvýšit bezpečnost. Implementací robotů jsme zároveň uvolnili ruce svým pracovníkům, kteří se mohou věnovat věcem, kde je lidská přítomnost přínosnější. Jde o perfektní ukázku toho, jak moderní technologie dokáže doplňovat člověka. Roboti nikoho o práci nepřipraví, naopak nám pomáhají řešit chronický nedostatek lidí, se kterým se logistika dlouhodobě potýká,“ uzavřel Litavec.

  • Našli jste v článku chybu?