Menu Zavřít

KDYŽ VLAKY NEJEZDÍ VČAS

2. 8. 2001
Autor: Euro.cz

Deutsche Bahn

Na nedodržování jízdního řádu na německých drahách doplatil předseda představenstva společnosti Deutsche Bahn Johannes Ludewig - byl minulý týden odvolán ze své funkce. Jeho odchodem by se měla vylepšit image drah, odstranit úbytek cestujících a zlepšit finanční pozice. Rozhodnutí je v souladu s výzvou berlínské vlády. Jak uvedl ministr dopravy Franz Muentefering (který rezignuje na svůj úřad a přechází na místo šéfa sekretariátu sociálnědemokratické strany), změna ve vedení dá německé železnici nezbytný impuls k dalším krokům. Ministr jmenoval novým šéfem německých drah Harmuta Medhorna, který dlouho pracoval v leteckém průmyslu, mimo jiné i v DASA, kde zodpovídal za realizaci rozsáhlého restrukturalizačního plánu (zahrnoval i drastické snižování počtu zaměstnanců). Společnost Deutsche Bahn je dosud státní a čeká ji rovněž restrukturalizace a urychlená privatizace. Vláda hodlá dráhy privatizovat nejpozději do roku 2002. Jmenování nového šéfa Deutsche Bahn podle pozorovatelů souvisí pravděpodobně právě s jeho zkušenostmi s privatizací a restrukturalizací. Odstupujícímu J. Ludewigovi se dává za vinu mimo jiné to, že nezvládl modernizaci drah, s níž souviselo propouštění zaměstnanců, a dostal se do konfliktu s odbory. Agentura Reuters píše, že pracovní morálka na německých drahách od roku 1998, kdy došlo k havárii rychlíku, při níž přišlo o život 101 lidí, výrazně klesala. Série dalších incidentů pak zhoršila image celé společnosti.

  • Našli jste v článku chybu?