Menu Zavřít

Ke kořenům

22. 9. 2005
Autor: Euro.cz

Test

Na automobilech v základní výbavě se pozná jejich charakter. Pokud vůz člověka neuchvátí svým projevem na silnici nebo jej neoslní pohodlím interiéru, proč by to měla změnit desetizónová klimatizace, zásobník na tisíc cédéček či vodotrysk na palubní desce? Stojí za patnáct tisíc spíše sako od Armaniho, nebo poslední kreace OP Prostějov včetně kalhot, vestičky, pěti košil a dvaceti kravat? Áčko s benzinovou patnáctistovkou se jako jediný Mercedes v Česku vejde do půl milionu korun. Je lepší než dvě Fabie?
Samozřejmě. Podstatnější však zůstává, nakolik se nejmenší Mercedes zdokonalil oproti své předchozí generaci. Třídveřová varianta se představila vůbec poprvé a automobilu ubrání páru dveří prospělo stejně jako dynamičtější image, přibližující model koncepci hatchbacku. Pozitivně zapůsobila i pošramocená pověst značky. Jelikož v uplynulých letech klesl Mercedes v průzkumech spokojenosti zákazníků do nečekaných hlubin, obrátili stuttgartší inženýři pozornost ke kvalitě. A interiér druhé generace áčka konečně zdobí luxus hodný značky. Tvary přístrojové desky přestaly předstírat roztomilost a dopřávají posádce nádech elegance, zpracování všech materiálů dýchá bezchybností.
Absence dvou dveří naopak lehce omezila kouzelnou praktičnost, jíž disponuje o jednadvacet tisíc korun dražší souputník. Zadní sedadla jsou sklopná, nelze je však zcela vyjmout, u podlážky zavazadlového prostoru se nedá nastavit výška. Přístup do zadní části kabiny přesto díky velkým dveřím, snadno posouvatelným předním sedačkám a vyšší úrovni podlahy zůstal bezproblémový. A cestující vzadu áčko oblažuje neméně velkorysou prostorností.
Třídveřový Mercedes třídy A se hatchbacku přiblížil nejen svým vzhledem, ale i chováním na silnici. Kompaktnější karoserie působí jistějším dojmem a spojení s benzinovou patnáctistovkou jí svědčí. V zatáčkách se áčko sice nevyvaruje mírných náklonů, jeho ovladatelnost je však díky přesnému řízení a stabilnímu podvozku dobrá. Příznivý dojem občas kazí jen příliš aktivní posilovač. Průměrnou dynamiku, charakterizovanou akcelerací na stovku za 12,6 vteřiny, vynahrazuje 95koňový motor kultivovaností. V nízkých a středních otáčkách vyniká famózním odhlučněním a jeho spotřeba se pohybuje kolem sedmi litrů benzinu na sto kilometrů.
Třída A je konečně mercedesem se vším všudy. V základní výbavě má kromě předních i boční a hlavové airbagy, elektronickou kontrolu stability spolu s ABS, vyhřívání trysek ostřikovačů i elektrických bočních zrcátek nebo palubní počítač. A pochopitelně jen levou páčku pod volantem, ovládající blinkry a stěrače zároveň, kvůli níž vypadá jako mrzák. Ale to je třeba jen moje úchylka. Mercedes-Benz A150 Motor zážehový čtyřválec
Objem 1498 cm3
Max. výkon 70 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 175 km/h
Průměrná spotřeba 6,2 litru na 100 km
Základní cena 478 000 Kč

CIF24

Klady - tichý motor
- kvalitní provedení
- široká výbava

Zápory - silný posilovač řízení

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).