Spotřebitelský barometr
Rekordním skokem se index spotřebitelské důvěry v červnu dostal na 39,8 bodu, tedy na nejvyšší úroveň od února 1997. Od letošního března lze pak pozorovat trvalé posilování přesvědčení lidí, že hospodářského dna už bylo dosaženo a v příštích měsících bude lépe. Možná že se na tom podepsala i ;Zemanova razantní přesvědčovací kampaň, která však, a to je paradox, nezmírnila pád voličských preferencí ČSSD.
Jak dále vyplývá z údajů společnosti GfK Praha, která provedla šetření ve spolupráci s Českým statistickým úřadem, ministerstvem průmyslu a obchodu a Svazem obchodu, zaznamenal z pěti dílčích indexů nejstrmější skok nahoru (o 7, 1 bodu) ten, který mapuje hospodářskou situaci očekávanou v příštích měsících. Jediný pokles - z 59,5 na 55,4 bodu - vykázala odhodlanost k velkým nákupům, která se v poslední době vyvíjí protikladně k ostatním dílčím indexům. Je jí úroveň ale byla v květnu rekordně vysoká a i po poklesu zůstává nahoře, nejvýše od ledna 1992, kdy průzkum sentimentu spotřebitelů u nás začal.