PRAHA (rek) – Americká potravinářská firma H. J. Heinz minulý týden oznámila sloučení svých akvizic s dalším americkým potravinářským gigantem a dosavadním rivalem, společností Del Monte. Tento krok se však týká pouze trhu v Severní Americe.
Letošní výkony H. J. Heinz přitom byly povzbudivé: za první čtvrtletí vzrostl zisk firmy o 18,2 procenta. Čtvrtletní nárůst znamená skok přes dvousetmilionovou hranici ze 185,7 milionu dolarů na 219 milionů při obratu 2,57 miliardy dolarů. Cílem fúze je podle oficiálního prohlášení z hlavního sídla společnosti v Pittsburghu růst ceny akcií v rozmezí osmi až deseti procent ročně. Skutečným důvodem je patrně snaha zvýšit schopnost umořování 1,1 miliardy úvěrů.
Del Monte převezme řízení i vlastnictví osmi amerických a kanadských a jedné samojské továrny Heinz. Zhruba pět tisíc zaměstnanců změní své průkazky a asi sto lidí o práci přijde. Počet pracovníků na severoamerickém kontinentu však reprezentuje pouze jedenáct procent všech zaměstnanců firmy H. J. Heinz. Společnosti po sloučení počítají s ročními tržbami v USA asi 1,8 miliardy dolarů.
Spojený koncern nadále ponese název Del Monte. Plánuje proto investici přibližně stovky milionů dolarů do marketingu, aby podpořil změnu značky, a to zejména u kečupů a snacků. V Pittsburghu se pod hlavičkou Del Monte bude vyrábět téměř vše, pouze na polévkách budou přítomny obě značky.