Plzeňský výrobce tramvají Škoda Transportation loni vyhrál zakázku na dodávku tramvají pro polské hlavní město za téměř 17 miliard korun. Varšava následně tendr zrušila, nicméně Škoda dál doufá, že se jí podaří 213 tramvají dodat.
„Škoda Transportation má podanou nabídku, která byla vyhodnocená jako nejlepší. V současnosti probíhají jednání ve věci odvolání u soudu pro rozhodování o veřejných zakázkách,“ řekl týdeníku Euro šéf komunikace firmy Michal Tobrman.
Škoda Transportation se snaží Poláky přesvědčit o vysoké kvalitě svých výrobků. Konkurence si totiž stěžovala, že její nabídku není možno smysluplně realizovat. Češi argumentují i tím, že subdodávky by svěřili polským firmám. V soutěži skončila před korejskou společností Hyundai Rotem, polsko-švýcarským konsorciem Solaris-Stadler i francouzským Alstomem. Škoda chtěla za mix několika typů tramvají v přepočtu 16,6 miliardy korun, společnost Hyundai požadovala o téměř tři miliardy méně.
Není divu, že se Škoda tak snaží, šlo by o její druhou největší zakázku vůbec. Tou největší zatím byla objednávka 250 tramvají za 17 miliard korun pro Prahu z roku 2005. Z ní žila plzeňská strojírenská firma ještě roky.
Kellner sází na sběr dat. Investoval do maďarského startupu Barion
Škoda Transportation kromě tramvají usiluje i o zakázku na vozy tamního metra. „Rozhodnuto zatím není. Probíhá soutěž, čekáme na výzvu k předložení dokumentace pro druhé kolo“ dodal Tobrman. Kromě toho se účastní několika tendrů na tramvaje například v Německu, Finsku a Itálii. Škodu loni na podzim koupil nejbohatší Čech Petr Kellner.
Dále čtěte: