Prodej největšího českého výrobce kolejových vozidel, plzeňské Škody Transportation, se blíží dokončení. Transakci a její dopad na konkurenční prostředí již začala posuzovat Evropská komise. Své rozhodnutí by měla vydat zhruba za měsíc, konkrétně k datu 13. dubna. Hned poté může zmíněnou firmu převzít nový vlastník – investiční skupina PPF miliardáře Petra Kellnera.
Skupina PPF podepsala smlouvu o koupi stoprocentního podílu ve Škodě Transportation v závěru loňského listopadu. Současně Škodovce poskytla provozní úvěr ve výši 900 milionů korun. Podnik byl totiž oslaben v důsledku vysokého odčerpávání zisků ze strany odcházejících vlastníků.
Plzeňskou firmu od počátku roku 2011 vlastní prostřednictvím kyperského holdingu CEIL čtyři byznysmeni - Tomáš Krsek, Michal Korecký, Marek Čmejla a Jiří Diviš. Drobnější podíly zde má také šest topmanažerů.
Z dokumentů, které zveřejnila sekce hospodářské soutěže Evropská komise, lze vyčíst některé dosud neznámé detaily. PPF spolu se Škodou kupuje i další související firmy – výzkumné centrum VUKV, společnost Škoda Investment vlastnící pozemky v plzeňském průmyslovém areálu či firmu Bammer trade, která se stará o údržbu vozového parku plzeňského dopravního podniku.
Škoda Transportation je největším výrobcem lokomotiv, příměstských vlaků, tramvají a trolejbusů v Česku. Kromě samotné mateřské společnosti zahrnuje podniky Škoda Electric, Škoda Vagonka, Pars nova a také výrobní závody v zahraničí - v Maďarsku, Finsku a Rusku. Podle posledních známých čísel za rok 2016 celé skupina utržila 15,7 miliardy korun a vykázala čistý zisk 1,6 miliardy korun.
Více o prodeji Škody Transportation čtěte v příštím vydání týdeníku Euro, které vychází v pondělí 19. března.
Dále čtěte: