Novou vlajkovou lodí značky KIA je od letošního podzimu model Opirius. Továrna do jeho čtyřletého vývoje investovala přes 167 milionů dolarů. O vývojové náklady se podělila s Hyundaiem, který díky tomu připravil vůz konstrukčně podobný. O luxusní limuzínu se KIA pokouší už podruhé - poprvé šlo ale o model, který v Evropě nebyl nikdy prodáván.
Už samotné jméno vybíral výrobce tak, aby oslovovalo majetné - Ophir bylo starověké bohaté město obchodu. Vůz má tudíž vzbuzovat dojem přítomnosti stylu a luxusu. Ještě za letošní rok chce KIA stihnout vyrobit 35 tisíc těchto vozů a další roky to má být vždy dvojnásobek. Opirius byl uveden na český trh v jediné motorické verzi s tím, že bude přímým konkurentem Škodě Superb, ale také Audi A6, Lancii Thesis, Volvu S80 nebo Peugeotu 607. Sama továrna přitom přiznává, že Opirius je „inspirován klasickými evropskými sedany“.