Menu Zavřít

Kia Sorento: lepší na asfaltu, horší v terénu

28. 5. 2010
Autor: profit

Korejská Kia uvedla na trh druhou generaci terénního modelu Sorento. Vůz se základní cenou 649 980 korun slibuje nové konstrukční uspořádání a více komfortu. Profit auto vyzkoušel v redakčním testu.

Autor: Kia

První generace sorenta se před osmi roky stala prodejním hitem, na který se čekalo v pořadníku. Velké SUV mělo řadu „terénních“ atributů – tuhou zadní nápravu, žebřinový rám a redukční převodovku. Ceny byly korejsky příznivé, a tak zájemci trhali prodejcům značky ruce.

Jaká je letošní verze? Vypůjčili jsme si k testu verzi s turbodieselem 2,2 CRDi. Náš vůz byl robustnější než jeho předchůdce. Předek dostal vizáž takzvané žraločí tlamy a protáhlé světlomety, které odpovídají současnému stylu všech modelů automobilky. Zadek zdobí zajímavá světla z LED diod. Delší karoserie umožnila umístit do kufru třetí řadu sedadel. Konstruktéři ale opustili rámovou koncepci i tuhou zadní nápravu a nahradili je samonosnou karoserií a víceprvkovým zavěšením kol. Zmizela také redukce převodů.

WT100

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Seat Exeo 2,0 TDI CR typ vozu - pětidveřové kombi motor - naftový čtyřválec objem válců - 2 litry max. výkon - 105 kilowattů max. rychlost - 207 km/h zrychlení 0-100 km/h - 9,6 sekundy spotřeba - 5,5 l/100 km kufr - 442 litrů cena (základ) - 631 900 Kč s DPH

V součtu to znamená, že sorento je nyní lehčí a obratnější na silnici, ale méně agilní mimo asfalt. Především bez redukce jsme se už při našem testu nemohli odvážit do těžšího terénu, od hrbolatých polních cest nás odrazovala také menší světlá výška podvozku a nižší nájezdové úhly. Řidiči sice v blátě pomáhal elektronicky řízený pohon všech kol, který v závislosti na prokluzu připojil i pohon zadní nápravy, to už ale mají dnes všechny sportovně-užitkové vozy.

Zájemce o současné sorento musí tedy počítat s tím, že si ve srovnání s předchůdcem kupuje reprezentativnější a větší vůz s horšími terénními vlastnostmi. Doporučit můžeme náš vznětový čtyřválec s výkonem 145 kilowattů. Tento nový celohliníkový agregát vybavený turbodmychadlem, spojený v našem autě se šestistupňovým manuálem, byl při testu výkonný a úspornější než jeho předchůdce s objemem 2,5 litru. Ocenili jsme perfektní odhlučnění kabiny a solidní výbavu, která ve vyšším stupni zahrnuje parkovací kameru s obrazovkou umístěnou ve zpětném zrcátku či systém řízené jízdy z kopce. K tomu Kia přidává sedmiletou záruku, omezenou počtem 150 tisíc ujetých kilometrů.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Exeo ST (Sport Tourer) je úsporný kombík pro majitele firem, který slibuje za slušné peníze německou spolehlivost. Jeho kufr nemá žádnou hranu, hodí se i pro převážení nákladu.
  • Našli jste v článku chybu?