Podle Petra Lauricha, finančního ředitele KIKA Nábytku, je nábytkářský byznys poměrně konzervativní odvětví, kam moderní komunikační služby a platformy pronikají jen postupně. Na ty, které poskytuje Vodafone, se ovšem spoléhá bez obav.
* Každý byznys je něčím specifický a vyžaduje řešení na míru. Čím je zvláštní ten váš?
Maloobchodní prodej nábytku, ve kterém působí KIKA, je specifický hlavně tím, že se do značné míry jedná o zakázkovou výrobu. Nábytek prodáváme v takové šíři barevných, materiálových a cenových variant, že významnou část obratu generují zákazníci, kteří si z nabízených možností sestaví nábytek podle svých představ. To samozřejmě klade velké nároky na kvalitu našich prodavačů, kteří musejí umět odhadnout přání a představy zákazníka, být jim schopni poradit a nasměrovat je.
* Jakou má KIKA aktuálně pozici na trhu?
Máme motto, že spíše než jen nábytek chceme prodávat nápady na bydlení a individuální design. Stavíme na kvalitě produktu, kvalitě poradenství a nákupním zážitku a profilujeme se jako celosortimentní prodejce nábytku. Ta filozofie se nám vyplácí. Někdy narážíme na problém, že naši zákazníci ještě ne vždy rozeznávají zavedené značky, na kterých zakládáme svou prezentaci. To se ale mění, jak v Praze, tak i v ostatních regionech.
* Vodafone je kromě České republiky dodavatelem komunikačních služeb pro pobočky KIKA i v ostatních zemích. Šlo ve vašem případě o doporučení ze strany centrály, nebo jste se pro něj rozhodli sami?
Dodavatelé služeb u nás vždy procházejí výběrovým řízením a vybíráme toho, kdo nám předloží nejvýhodnější nabídku. Vodafone jsme si tedy u nás v České republice vybrali sami, protože přišel s nejlepší nabídkou.
* V Čechách a na Slovensku máte jedenáct poboček. Rozlišujete je nějak z hlediska telekomunikačních služeb? Potřebují jiné služby pobočky a jiné centrála?
Pobočky jsou především prodejny, zatímco centrála zajišťuje veškeré procesy potřebné pro chod společnosti. Už z toho vyplývá, že například na datové služby klade provoz centrály daleko větší nároky. Ovšem i na pobočkách plánujeme kompletní pokrytí prostřednictvím Wi-Fi. Naši zaměstnanci tak budou mít přímo na prodejní ploše možnost aktivně nahlížet do našich informačních systémů a nabízet zákazníkům zboží z online katalogů prostřednictvím tabletů.
* Jak hodnotíte službu One Single Contact, která vám zajišťuje neustálý kontakt s jednou osobou na straně Vodafonu?
Mít jednu osobu, která se o vás osobně stará, je samozřejmě velká výhoda. Nejen v tom, že má perfektní přehled o situaci ve firmě, ale také nám přináší návrhy nových služeb a řešení. Zhruba jednou za měsíc dostáváme informace o tom, co se děje nového v komunikačním světě, co by pro nás mohlo být zajímavé a jak by nám to mohlo pomoct.
* Vzešel z těchto novinek i nápad vybavit pracovníky tablety pro online komunikaci?
V tomto případě těch inspirací bylo více. Něco jsme postřehli u našich sesterských společností v zahraničí, něco odvodili od možností vzdáleného přístupu do našeho systému a také z kampaně hodnotící naše zaměstnance. V té naši zákazníci při převzetí zboží hodnotí vystupování a vstřícnost našich zaměstnanců. Když jsme takto tablety využili při jedné službě, napadlo nás zapojit je i pro další oddělení. Při datových tarifech, jaké nabízí Vodafone, se nám to vyplatí.
* Vím, že jste prostřednictvím Vodafonu realizovali i SMS kampaň. Byla úspěšná?
Kampaně jsme realizovali už dvě s tím, že rozesílka zpráv proběhla i na Slovensku. Pomohlo nám, že jsme mohli oslovit vytipované zákazníky vybrané podle regionů, věku a dalších parametrů. Mohli jsme tak naši nabídku přesně zamířit regionálně i demograficky. V porovnání s jinými kuponovými akcemi je SMS kampaň nadprůměrně úspěšná, a to až třikrát. V letošním roce plánujeme v SMS kampaních pokračovat.
* A nějaké další moderní služby a platformy? E-shop, sociální sítě…
Na sociálních sítích jsme aktivní, e-shop zatím nezvažujeme. Jsme v tomto směru poměrně konzervativní a rádi prezentujeme naše zboží při osobním kontaktu se zákazníkem. Já osobně bych si nekoupil sedačku, do které bych se předtím neposadil. Podle posledních analýz ale prodej nábytku přes internet každým rokem roste, takže i KIKA se v budoucnu na tuto oblast zaměří.
* Vodafone OneNet je služba, která si klade za cíl být svým zákazníkům partnerem. Vybavujete si nějaký moment, kdy se to potvrdilo?
Partner je pro mě někdo, na koho se mohu spolehnout, a oceňuji, že tato podmínka v našem případě platí. Když něco potřebuji, ať novou SIM kartu, nebo navýšení kapacity datového připojení, tak vím, že to bude zařízeno rychle a bez průtahů. Ve firmě pracuji už od roku 2005 a musím potvrdit, že za tu dobu šla úroveň zákaznických služeb Vodafonu raketově vzhůru. Jak rychlostí, tak spolehlivostí a šíří nabídky.
* Nemáte tedy pocit, že by Vodafone v oblasti služeb velkým firemním zákazníkům zaostával?
Nemám. Jak jsem říkal, na poskytovatele služeb pořádáme výběrová řízení, a máme tedy k dispozici porovnání nabídek všech operátorů. Vodafone z nich vychází jako nejlepší, a navíc máme přidanou hodnotu v podobě našeho osobního konzultanta u Vodafonu. Ten funguje na sto procent. l
KIKA a VODAFONE Vodafone firmě KIKA dodává telekomunikační řešení OneNet již několik let. KIKA má díky Vodafonu za sebou například velmi úspěšnou SMS kampaň, kterou plánuje zopakovat. Zároveň si podle Petra Lauricha Vodafone vybrali nejen díky nejlepší nabídce, ale například kvůli perfektní péči, která zahrnuje individuální kontakt na obchodního zástupce, který vždy rychle vyřeší každý požadavek. Vodafone pomohl KIKA také vybavit tablety pro online komunikaci zaměstnanců v prodejnách.
Co je to OneNet? OneNet je komplexní řešení firemní telekomunikace, nastavené přesně podle konkrétních potřeb každé společnosti. Unikátně propojuje mobilní a pevné linky do jednoho systému. Zahrnuje i datové služby včetně propojení poboček a další nadstavbové produkty, jakými jsou například server housing, zabezpečení firemní sítě, videokonference a další. „Mít jednu osobu, která se o vás osobně stará, je velká výhoda. Zhruba jednou za měsíc dostáváme informace o tom, co se děje nového v komunikačním světě, co by pro nás mohlo být zajímavé a jak by nám to mohlo pomoct,“ říká finanční ředitel KIKA Nábytku Petr Laurich.