Menu Zavřít

Kilometr za korunu

24. 9. 2003
Autor: Euro.cz

Test

Modelová řada Citroënu, jejíž vozy nesou označení písmenem C následované příslušnou číslicí, postupně nahrazuje starší typy. Malé saxo se sice ještě prodává, ale nástupce má již dva. Zatímco C2 na český trh vkročí 6. října, cé trojka bojuje o zákazníky již rok a půl. Za prvních osm měsíců roku se pro ni rozhodlo přes 1300 kupujících, což znamená páté místo v kategorii malých vozů. Zlepšit pozici by se jí mohlo podařit díky novému motoru 1,4 HDi.
C3 s tímto agregátem vyjde v základní výbavě na 350 tisíc korun, a to není málo. Náklady na provoz však řidiče potěší už po pár kilometrech. Při prvním zasednutí za volant a nastartování při testu týdeníku EURO palubní počítač informoval, že vůz na nádrž zvládne 860 kilometrů. Během prvního dne řízení se ale dojezd postupně vyšplhal o dvě stě kilometrů výše, takže to vypadalo, jako by nafta v nádrži přibývala. A to jsme cé trojku zkoušeli výhradně v pražských ulicích. Konečný účet: koruna za jeden kilometr.
Je pravda, že zácpám v centru jsme se vyhýbali. Stání s nastartovaným motorem toho totiž o vlastnostech vozu příliš neřekne, a hlavně ony dynamické nás na nejslabším dieselu od Citroënu zajímaly. V tomto ohledu se překvapení nekonalo. Do tempa se vůz dostává poněkud líněji a aktivní je až od dvou tisíc otáček. Přestože posilovač řízení funguje v závislosti na rychlosti vozu, otáčení volantem je s ním příliš lehké a řidiči chybí bezprostřední kontakt s vozovkou. Jinak se ale vůz ovládá snadno. Zajímavostí je funkce jakéhosi manuálního tempomatu, spočívající v tom, že při překročení naprogramované rychlosti se ozve varovný zvukový signál.
Vnitřek kabiny je ztvárněn kultivovaně ve stylu vnějšího designu. Přístrojové desce, skládající se z horní černé a spodní šedé části, dominuje digitální tachometr uprostřed půlkruhového otáčkoměru. Zpracování působí kvalitním dojmem, ale přesto některé plasty na nerovné vozovce skřípaly, ačkoli měl vůz testovaný týdeníkem EURO najeto pouze 1600 kilometrů. Řadicí páka je krátká a dobře padne do ruky. Je-li však nastavitelné sedadlo řidiče ve své nejvyšší poloze, zdá se být řadička až příliš nízko. Pokud jsme v minulém čísle Fordu Fiesta vytýkali měkkost sedadel, citroën je v tomto ohledu ještě dál. Pohodlí je na úrovni polstrovaného křesla, což není při řízení ideální, protože řidič má tendenci ztrácet pozornost a oddávat se relaxaci.
Týdeník EURO zkoušel Citroën C3 ve výbavě SX s cenou začínající na 384 900 korunách. Jelikož ale základní verze obsahuje čtyři airbagy, imobilizér či automatické zamykání zavazadlového prostoru za jízdy, je nejspíš zbytečné oněch 35 tisíc připlácet. Zvláště když ABS, klimatizace nebo další dva vzduchové vaky v ceně dražšího modelu nejsou. Citroën C3 1,4 HDi Motor vznětový čtyřválec
Objem 1398 cm3
Max. výkon 50 kW
Převodovka pětistupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 165 km/h
Průměrná spotřeba 4,2 litru na 100 km
Základní cena 349 900 Kč

WT100

Plusy - úsporný motor
- vnitřní i vnější design
- snadná ovladatelnost

Minusy - slabší dynamické vlastnosti
- skřípání v interiéru na nerovnostech
- příliš aktivní posilovač řízení

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).