Společnost KIT digital, která se zabývá poskytováním služeb v oblasti internetového videa, přesune svoji firemní centrálu z Prahy do New Yorku. Současně stáhne své akcie z pražské akciové burzy. Oba kroky již schválila správní rada společnosti.
Foto: Profimedia
V Praze zůstane centrum technologie a podpory vývoje produktů. V New Yorku budou nyní centra pro marketing, komunikaci, finance a administrativu. Firma to uvedla ve čtvrtek v prohlášení.
“New York leží na křižovatce globálního mediální průmyslu a sídlí zde naši investoři a finanční komunita. Náš přesun podpoří náš růst na důležitých trzích provozovatelů vysílání a sítí a poskytne nám větší napojení na americké investory a analytiky z odvětví,“ odůvodnil rozhodnutí firmy generální ředitel Barak Bar-Cohen. Od přesunu si rovněž firma slibuje úspory díky zefektivnění a sloučení mnoha důležitých firemních funkcí.
S akciemi firmy se bude nadále obchodovat ve Spojených státech. Na pražské burze akcie zůstanou ještě krátkou přechodnou dobu. Stažení akcií z pražské burzy by nemělo mít dopad na celkový objem obchodování, likviditu ani prodejnost akcií, dodala firma.
Pražská burza informaci KIT digital potvrdila. “Burza nyní neprodleně zahájí diskusi s regulátorem, Českou národní bankou, o stanovení délky období, po které bude emise nadále obchodována na hlavním trhu burzy tak, aby byly v maximální míře ochráněny zájmy investorů v České republice,“ uvedla burza v prohlášení.
KIT digital nebude podle analytika makléřské firmy Cyrrus Jana Procházky chybět objemem obchodů, ale svým zaměřením, sektorem a spekulativním charakterem. Akcie měla netradiční a rychlý vstup na trh, takže chvíli trvalo, než si k ní typický český klient našel cestu. “Pozitivní byla komunikace a množství akvizic, takže k titulu chodilo moře zpráv a investoři si mohli vybírat, jak je vyhodnotí. Osobně to beru jako ztrátu, ale stále jej půjde koupit v USA,“ dodal. Po oznámení záměru odejít z Prahy akcie KIT digital na pražské burze ztrácely přes čtyři procenta pod 80 korun za akcii.
KIT digital je předním světovým poskytovatelem řešení pro správu videí prostřednictvím protokolu IP a má zákazníky ve více než padesátce zemí světa. Za loňský rok firma více než zdvojnásobila tržby na 215 milionů dolarů (4,4 miliardy korun). Na pražskou burzu firma vstoupila v lednu 2010.