Český prodejce letenek Kiwi.com (dříve SkyPicker.com) v roce 2017 více než zdvojnásobil tržby na 18,2 miliardy korun, zisk klesl o 14 procent na 78 milionů korun. Za rok 2017 se Kiwi.com stala podle žebříčku Deloitte Technology Fast 50 nejrychleji rostoucí technologickou firmou ve střední Evropě.
„Konkurenční výhodou je akvizice dat a způsob, jak data využíváme při tvorbě nových kombinací (letů),“ uvedla firma ve zprávě. V červnu 2018 prodejce poprvé prodal více než 10 tisíc letenek za den.
Společnost Kiwi.com byla založena v roce 2012 jako SkyPicker.com. Díky investici od podnikatele Jiřího Hlavenky začala vyvíjet algoritmus, který dokáže kombinovat lety jak aerolinek, které spolupracují, tak i těch, které vzájemně nekooperují. Kiwi tak spojuje více než 700 spolu nespolupracujících aerolinek.
Návštěva v Kiwi.com: Podívejte se, odkud prodává letenky miliardář Oliver Dlouhý
Kiwi.com má pobočky v devíti zemích. Kromě prodeje letenek se zabývá prodejem jízdenek na vlaky a balíčky dopravců i hotelovým ubytováním. Firma zaměstnává v Brně téměř 1000 lidí a na devíti místech světa pro ni pracuje několik set lidí. Její web nabízí 15 miliard kombinací letů.
Společnost Kiwi.com prodala loni meziročně o polovinu letenek více. Celkový počet prodaných letenek ale neuvedla. Nejvíce jich prodala do USA, Španělska, Thajska, Velké Británie a Itálie. Všechny tyto destinace měly meziročně vyšší odbyt. V době světového růstu letecké dopravy zaznamenala společnost nárůst globálního prodeje letenek meziročně o 47 procent. Zatímco v roce 2017 tvořily 70 procent prodejů jednosměrné letenky, loni to bylo 60 procent a zbytek byly letenky ostatního typu.
O Kiwi dále čtěte: