* Jak na vaši společnost dopadla koronavirová pandemie?
Samozřejmě fungujeme v krizovém režimu řízení. Výroba zatím funguje bez zásadních omezení. Limitující ale budou které nám mohou situaci výrazně zkomplikovat.
* Budou dopady na železniční průmysl tvrdší, když jde více než polovina produkce na export?
Podle mého názoru budou dopady srovnatelné s jinými obory. Bude záležet na době, po kterou budou dodávky zastaveny. Nemůžeme například školit personál nebo předávat lokomotivy.
* Jaký to bude mít dopad na zaměstnance? Zvažujete propouštění?
Budeme se snažit zaměstnance udržet, o propouštění v současné době neuvažujeme. Nutné je, aby všichni ve firmě pochopili, že se jedná o mimořádný stav, a podle toho se chovali.
* Co bude klíčové, abyste mohli normálně fungovat?
Nejdůležitější bude udržení finančních toků, tedy platební morálka firem. Pokud se po počátečním šoku firmy vrátí k výrobě a budou hradit své závazky, bude to povzbuzující.
* Kterou formu pomoci státu byste nejvíc uvítal?
Velikou pomocí by bylo odložení splátek úvěrů a leasingů. A pak postupné uvolňování krizových opatření.
* Jak reagují obchodní partneři a banky?
Zatím velice dobře, myslím, že všichni chápou vážnost situace a snaží se být v mezích možností vstřícní.