PRAHA (tos) – O finanční poradenství ČSOB se v průměru zajímá denně okolo dvou tisíc lidí. Celkově o službu ČSOB Klíčový plán, kterou banka poskytuje bezplatně ve svých pobočkách od počátku října, projevilo zájem více než 10 500 občanů. Plán je založen na zmapování finanční situace klienta, stanovení jeho cílů a na nastavení správné kombinace jednotlivých finančních nástrojů. Měl by sloužit k rychlejšímu a snadnějšímu dosažení přání klientů, vytvoření bezpečné finanční rezervy pro nepředvídatelné situace a k zabezpečení dostatečných příjmů v důchodovém věku. O podobném komplexním prodeji finančních produktů na základě dlouhodobého plánu uvažují i další finanční skupiny. Jejich nové strategie mají šanci zlikvidovat málo kvalitní podomní finanční poradce – dealery za předpokladu, že služby budou kvalitní.
Zklamání týdeníku EURO z reality Klíčového plánu totiž nebylo malé. Ze sedmi otázek nelze v žádném případě sestavit kvalitní finanční plán, v případě našeho testu byla tato „nekvalita“ podtržena ještě velmi neznalým přístupem pracovnice na přepážce. Když nám řekla, že akcie máme v peněžním fondu, tak jsme se jen pousmáli. Když nám nedoporučila investice do akcií v horizontu 25 let, protože je to příliš riskantní strategie, už jsme ji nebrali vážně.