GE Capital Bank
PRAHA (hž) - Z nejvýznamnějších retailových bank pro drobné střadatele jsou nejspokojenější klienti GE Capital Bank. Necelá třetina jejich zákazníků je se svým peněžním ústavem velmi spokojena. Problematiku bankovnictví pravidelně měsíčně monitoruje výzkum společnosti GfK-Praha Bank Image (součást komplexního výzkumu Progressive Financial Info Tracking System), jehož nejčerstvější vlna proběhla v listopadu 2002. Více než polovina (54 procent) bankovních klientů považuje za svůj hlavní peněžní ústav Českou spořitelnu. Další sedmina čtrnáct procent) bankovních klientů nejčastěji využívá služeb Komerční banky a každý desátý (jedenáct procent) bankovní klient služeb ČSOB (bez Poštovní spořitelny). Klienty České spořitelny jsou častěji ženy (54 procent) než muži (46 procent), zatímco v případě Komerční banky je tomu právě naopak (56 procent mužů a 44 procent žen). Klienti ČSOB jsou pak z hlediska pohlaví rozděleni přibližně na polovinu. Z hlediska věku dotázaných převažují u České spořitelny klienti starší 40 let (59 procent), zatímco Komerční bance a ČSOB svěřují své finanční prostředky nejčastěji lidé ve věku 20 – 49 let (70 procent).