Vondra na ocet
Končící místopředseda Věcí veřejných Tomáš Jarolím opět projevil nezměrný politický čuch a talent. Krátce po své rezignaci na stranickou funkci oznámil, že na podzim hodlá kandidovat do Senátu na Litoměřicku, protože tam prý chce „porazit místopředsedu ODS a aktéra ProMoPro Alexandra Vondru“. Jarolímovi by měl možná někdo vysvětlit, že na Litoměřicku možná může kandidovat on, ale nikoli Vondra. Vedení ODS v Ústeckém kraji v čele s Janem Kubatou o Vondrově kandidatuře nechce ani slyšet. Fakticky tak místopředseda ODS, kterému na podzim končí mandát, zřejmě nebude kandidovat vůbec nikde. Podle informací týdeníku Euro se zatím neúspěšně pokoušel „nacpat“ do Prahy, údajně se snažil i na Vysočině. Zatím vše marně. Navíc se nezdá, že by se na tomto stavu mělo cokoli změnit. Podle informací týdeníku Euro je totiž na spadnutí obvinění Vondrových někdejších podřízených v kauze ProMoPro. Co to pro Alexandra Vondru znamená, je nasnadě. Paradoxně se ale může Vondra dočkat omluvy od šéfa státní kasy Miroslava Kalouska. Když totiž ministr financí hovořil v souvislosti s Vondrovou kauzou ProMoPro o „nestandardní zlodějně“, tvrdil, že se rozkradlo 200 milionů. Policie přitom podle informací týdeníku Euro údajně vyčíslila škodu státu při půlmiliardové zakázce na více než 350 milionů.
Google ví, jak se dělá PR
Když jsme před časem v týdeníku Euro měli velké téma o tom, jak chytré telefony – a především aplikace, které lze do smartphonů stahovat – ničí byznys telekomunikačních operátorů, požádali jsme lokální pobočku Googlu o žebříček nejstahovanějších aplikací z obchodu Google Play (někdejší Android Market). Byli jsme přesměrováni na externí PR agenturu s tím, že se nám někdo ozve. Zástupce agentury Grayling se skutečně ozval, ale bezmála dva týdny po uzávěrce článku. To se občas stává, do očí bijící však bylo vysvětlení: byli jsme na konferenci bez přístupu k e-mailu a potřebným datům. Agentura pracující pro největší internetovou firmu? Zajímavá byla i nabídka „odškodnění“ za jejich pochybení: že prý by týdeník Euro mohl udělat rozhovor s manažerem XY, který má v evropské pobočce Googlu na starost mobilní reklamu. Inu, Google ví, jak se buduje dobrá pověst firmy.