Menu Zavřít

KMV a PepsiCo kupují lídra na srbském trhu s nápoji. Obchod má být dokončen ve třetím čtvrtletí

5. 6. 2019
Autor: Profimedia.cz

Karlovarské minerální vody (KMV) a PepsiCo zakládají společný podnik a kupují srbského výrobce minerální vody a nealkoholických nápojů Knjaz Miloš. Cenu transakce, kterou musí schválit antimonopolní úřady, firmy nezveřejnily. Dokončena by měla být ve třetím čtvrtletí letošního roku.

„Tržby KMV by letos mohly vzrůst na 14,5 miliardy korun z loňských 8,8 miliardy korun. Pomůže tomu právě společný podnik s PepsiCo a nákup Knjaz Miloš,“ řekl generální ředitel firmy Alessandro Pasquale.

Skupina KMV pokračuje v akvizičním růstu do evropských zemí. Od roku 2008 vlastní rakouskou firmu Waldquelle Kobersdorf. V roce 2015 ovládla dva vedoucí výrobce balené vody v Maďarsku Kékkúti Ásványvíz a Szentkirályi Ásványvíz. Předloni přidala do svého portfolia společnost Quandrant Beverages JSC, oficiálního výrobce nealko nápojů PepsiCo v Bulharsku, a loni odkoupila podniky firmy PepsiCo v Česku, Slovensku a Maďarsku. Nákupem Knjaz Miloš se KMV dostane na trhy v Srbsku, Bosně, Makedonii a Černé hoře.

„Bylo naším dlouhodobým cílem dostat se na jihovýchodní evropský trh. Knjaz Miloš je lokálním tržním vůdcem, což je pro nás důležité. Je to taková srbská Mattoni,“ uvedl Pasquale. Ve společném podniku s PepsiCo mají KMV většinu. Cenu za nákup společnosti Knjaz Miloš, který musí schválit antimonopolní úřady, firmy nezveřejnily. Podle Pasqualeho to byla ale jedna z nejdražších akvizic.

Karlovarské minerální vody
Společnost KMV založil karlovarský rodák Heinrich Mattoni v roce 1873. Současnou podobu získaly Karlovarské minerální vody a.s. v 90. letech díky výrazným investicím nových majitelů, italské rodiny Pasquale.

V Česku vyrábí KMV vedle tradiční minerální vody Mattoni pramenitou vodu Aquila a Toma a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka a také značky nealkoholických nápojů Pepsi, Mirinda, 7UP, Gatorade, Mountain Dew, a další. Své produkty KMV vyváží do 20 zemí a jako mateřská společnost vlastní zahraniční značky minerálních vod v Rakousku a Maďarsku. V Bulharsku, Slovensku a Maďarsku je KMV výhradním výrobcem a distributorem nealkoholických nápojů značek firmy PepsiCo. Ve všech zemích, kde KMV operuje, zaměstnává na 2400 zaměstnanců.

„Dosavadní spolupráce mezi PepsiCo a KMV je velmi úspěšná a díky této transakci vidíme významný potenciál pro růst a rozšiřování naší společné obchodní historie,“ řekl Christophe Guille z PepsiCo. Podle generálního ředitele KMV Alessandra Pasquala toto nové spojení jen potvrzuje společnou vizi a úsilí o dlouhodobý rozvoj podnikání v regionu.

Společnost Knjaz Miloš se sídlem v srbském Aranđelovaci je s více než 200letou historií největším výrobcem minerálních vod a energetických nápojů na srbském trhu. Zahrnuje přírodní perlivou minerální vodu Knjaz Miloš, přírodní nesycenou minerální vodu Aqua Viva, energetický nápoj Guarana, osvěžující nealkoholický nápoj ReMix a džusy Gusto a Golf. Společnost v Srbsku zaměstnává na 800 pracovníků.

FIN25

KMV zatím neplánuje rozmach na jiné trhy v Evropě či mimo. „Teď se budeme soustředit na Srbsko, Bosnu, Makedonii a Černou horu. Pokud se objeví něco dalšího, tak uvidíme. Velmi zajímavým trhem by bylo Turecko,“ sdělil Pasquale.

Čtěte také:

Nový trend v českém maloobchodu: dost bylo obalů

10 nejhodnotnějších světových značek

Skotská whisky v ohrožení: palírnám chybí voda

  • Našli jste v článku chybu?