ČVUT a IBM
Minulý pátek ocenila IBM ČR s pražským ČVUT nejlepší výzkumné záměry soutěže IBM Student Research Projects. Tématy byly návrhy uživatelských rozhraní a tvorba virtuálních světů v prostředí hry a komunitní sítě Second Life. Do soutěže bylo přihlášeno čtrnáct týmů. V hlavním klání zvítězil „Nášlapný koberec jako vstupní zařízení“ Petra Podhorského a Jakuba Zahradníka. Studenti vypracovali řešení, jež umožňuje listovat prezentacemi, odpovídat na otázky i hrát hry přešlapováním před obrazovkou. Uživatel nepotřebuje klávesnici ani myš! Řešení se může uplatnit v nákupních centrech, čekárnách nebo stanicích. „Ve světě globální ekonomiky nezáleží na tom, v jaké části světa se nacházíte, ale zdali je váš nápad přínosný a má uplatnění. Za dobu spolupráce s ČVUT vznikla řada jedinečných projektů, z nichž některé studenti rozpracovali v rámci stáží v IBM,“ uvedl Aleš Bartůněk, generální ředitel firmy.
BOX:
Od tépichu po ksichtíky
Medailisté v hlavní kategorii studentské soutěže
1. Nášlapný koberec jako vstupní zařízení (Petr Podhorský a Jakub Zahradník)
2. Modelování přirozeně vypadajících výrazů na 3D modelu obličeje (Jan Hink)
3. Editor místností pro aplikaci SitCom (Hana Trusková a Michal Smutný)
Pramen: IBM, ČVUT