Na novou Škodu Kodiaq budou zájemci zpočátku čekat výrazně déle, než je obvyklé u ostatních modelů značky. Čekací lhůty se mohou u nejžádanějších motorizací a výbav vyšplhat až na šest měsíců. U jiných modelů je to běžně deset až 12 týdnů. Dodací lhůty kodiaqu prodlužuje to, že lidé stojí hlavně o verzi vozu v nejvyšší výbavě, kterou si mohou nechat upravit podle svého přání.
„Aktuální dodací lhůty se pohybují v řádu několika měsíců, u některých variant to může být i déle. To je však stále akceptovatelná doba s ohledem na náběhovou křivku vozu a fakt, že více než 90 procent vozů se objednává v individuální konfiguraci, na rozdíl od konkurenčních skladových vozů jiných značek,“ řekl Zdeněk Štěpánek z oddělení korporátní komunikace Škody.
Škoda eviduje tři dny před oficiálním zahájením prodeje 3000 objednávek na Kodiaq. Letos vyrobí ve svém závodě v Kvasinách na Rychnovsku zhruba 70 tisíc vozů, v dalších letech o 5000 více. Z dosud získaných objednávek vyplývá, že nejžádanější verzí bude vůz s motorem 2,0 TDI o výkonu 140 kilowattů s pohonem všech kol ve výbavovém stupni Style.
„Tohle je nejlepší motor v naftě, který se dělá. Pro takto velké auto je naprosto dostačující a velmi žádaný,“ řekl prodejce východočeského Autocentra Barth Martin Bárta. Auto se prodává v rozmezí 670 tisíc do 1,2 milionu korun, kupci jsou zpravidla muži a firmy. Preferují dražší výbavu, například kožené potahy, nejčastěji si vybírají šedou metalízu.
Budou v Kodiaqu jezdit i čeští vojáci? Čtěte více:
Škodovka chce do armády. Její Kodiaq vyzve landrover i toyotu
Kodiaq je nejnovějším a největším modelem mladoboleslavské automobilky. Nabízí při délce 4,7 metru a šířce 1,9 metru zavazadlový prostor se základním objemem 720 litrů. Díky volitelné třetí řadě sedadel má jako první Škoda až sedm míst k sezení. Na výběr na českém trhu jsou čtyři motory TSI či TDI s výkony od 110 do 140 kW. Model se bude vyrábět i v Číně, která je největším odbytištěm automobilky.
„To auto je už teď bestselerem. Je zajímavé, že o Škodu Kodiaq mají zájem jak retailoví klienti, tak i velké firmy, které ji chtějí zařadit do svého vozového parku,“ uvedl vedoucí prodeje společnosti Auto Hlaváček Olomouc Marian Vychodil.
Dále čtěte: