Menu Zavřít

Kofola loni zpětinásobila zisk na 443 milionů korun

7. 4. 2010
Autor: profit

Skupina Kofola patřící rodině Samarasových loni přes hospodářskou krizi zpětinásobila čistý zisk na 443 milionů korun. Ve střední Evropě zvýšila tržby o 38 procent na více než devět miliard korun.

Autor: Profit

„Přestože všechny trhy v našem regionu byly zasaženy krizí, nejen že jsme zvýšili naše příjmy, ale výrazně jsme zlepšili i ziskovost naší obchodní činnosti,“ uvedl předseda představenstva mateřské Kofoly S.A. Jannis Samaras. Zvýšení profitu také přisuzuje lepší kontrole provozních nákladů. „Naši dodavatelé byli ochotnější vyjednávat o cenách a podařilo se nám centralizovat nákup strategických surovin,“ dodal.

WT100

Přední výrobce nealkoholických nápojů díky zefektivnění prodeje a posilovaní značek Kofoly podle Samarase získal druhé místo na slovenském trhu, třetí místo v Česku a šesté v Polsku. Skupina investovala do propagace svých nejdůležitějších značek, kterými jsou Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík a Paola, což se projevilo v dobrých výsledcích prodeje na jednotlivých trzích. Celkem skupina loni investovala více než půl miliardy korun.

Firma v Česku loni prodala 117 milionů litrů Kofoly, což byl oproti roku 2008 nárůst o čtyři procenta. Nápoj Kofola letos slaví 50 let své existence, k této příležitosti firma připravila řadu nápojových novinek.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).