Menu Zavřít

KOLÍN ZVÍTĚZIL

4. 1. 2002
Autor: Euro.cz

Toyota a PSA

bitcoin školení listopad 24

PRAHA (han) - Automobilky Toyota a PSA Peugeot
Citroën postaví nový společný podnik na výrobu 300 tisíc malých osobních vozů ročně ve středočeském Kolíně. Jak informoval před Vánocemi jako první internetový server týdeníku EURO, investice bude činit zhruba 1,5 miliardy eur (téměř 50 miliard korun) a podnik zaměstná nejméně dva tisíce lidí. Výroba vozů má začít počátkem roku 2005. Náklady kolínské radnice na výkup pozemků pro závod dosáhnou 700 milionů korun, s financováním jí pomůže stát.
Ministr průmyslu a obchodu Miroslav Grégr předpokládá, že v souvislosti s touto investicí lze očekávat příchod dalších
zahraničních investorů, subdodavatelů automobilového průmyslu.
Tyto renomované automobilky podle Grégra bezesporu přispějí k
restrukturalizaci průmyslu a dodají impuls rozvoji regionu.
„Náklady na samotnou výstavbu továrny a nákup strojů by se měly pohybovat v rozmezí 750 až 950 milionů eur,“ prohlásil generální ředitel agentury Czechinvest Martin Jahn. „Podle našich zkušeností můžeme očekávat výrazný nárůst nepřímých míst u subdodavatelů a v návazných službách. Celkem tak vznikne nejméně deset tisíc nových pracovních příležitostí,“ dodal.
Vybudování průmyslové zóny Kolín-Ovčáry podnítila dřívější
poptávka německého BMW po území o rozloze zhruba dvě stě hektarů,
vhodném pro umístění nového výrobního závodu. BMW se sice v
červenci rozhodlo pro Lipsko, příprava zóny však pokračovala.
Cena nového osobního vozu má být podle tisku přibližně 250
tisíc korun. Pozemky pro největší zahraniční investici na zelené louce v ČR vykupuje kolínská radnice za 250 korun za metr čtvereční. Za jakou cenu hodlá město tyto pozemky prodat novému investorovi, však starostka Kolína Zdeňka Majerová odmítla upřesnit. Uvedla, že radnice již uzavřela všechny kupní smlouvy na výkup pozemků od 300 majitelů.
Mladoboleslavská Škoda Auto konkurenci, která se jí rýsuje v Kolíně, respektuje, ale neobává se jí. „Mělo by jít o vozy menší, než je Fabia. Je tedy pravděpodobné, že osloví jiný segment zákazníků,“ řekl mluvčí firmy Milan Smutný. Předpokládá, že nová investice přispěje ke stabilizaci tuzemských dodavatelských firem, které zásobují i Škodu Auto.

  • Našli jste v článku chybu?