Menu Zavřít

Kolony před Prahou. Závada na kamerovém systému zavřela Lochkovský a Cholupický tunel

17. 5. 2017
Autor: Profimedia.cz

Kvůli technické závadě na kamerovém systému se ve středu ráno zhruba na dvě hodiny obousměrně uzavřely Lochkovský a Cholupický tunel na pražském dálničním okruhu. Kolem 8:20 je policie otevřela pro provoz sníženou rychlostí. Uvedl to mluvčí pražské policie Jan Daněk. Výpadek byl odstraněn a doprava v tunelech se obnovila bez omezení krátce po deváté hodině ráno, doplnil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl. Kamery podle něj vyřadila z provozu závada na hardwaru systému.

Tunely se uzavřely krátce po šesté hodině ranní, na Pražském okruhu a na dálnicích před Prahou kvůli tomu vznikaly kolony. Auta byla svedena na objízdnou trasu po Jižní spojce přes Barrandovský most a ulicí K Barrandovu. Po otevření byla doprava před vjezdem do tunelů stažena do jednoho jízdního pruhu, aby se zklidnila, tunelem řidiči mohli jet oběma pruhy sníženou rychlostí 60 kilometrů v hodině, řekl Daněk. Do obnovení provozu bez omezení dohlížela v tunelech policie.

„Vypadl kompletní kamerový systém, na který je softwarem navázaný veškerý systém bezpečnostního sledování,“ řekl Rýdl. Nebylo tak možné sledovat situaci v tunelu, případný požár, zastavení nebo couvání auta, chodce v tunelu, auto v protisměru.


Cesta Pražského okruhu. Čtěte:

EIA může začít. Ředitelství silnic dokončilo dokumentaci části Pražského okruhu

Dalšího úseku velkého pražského okruhu se řidiči dočkají nejdříve v roce 2023. Na snímku je zatím poslední otevřená etapa okruhu u Radotína.

bitcoin_skoleni


ŘSD podle svého mluvčího nyní zjišťuje, proč závada na hardwaru, která výpadek kamer způsobila, vznikla. „Aby se to nemohlo opakovat,“ podotkl Rýdl. Víc k příčinám poruchy nechtěl uvést, „vzhledem k citlivosti systému a dopadu do bezpečnosti,“ řekl. ŘSD během výpadku zastavilo práce na dálnici D1 před Prahou a přilehlé části Pražského okruhu, aby nezhoršovalo dopravní situaci.

Lochkovský a Cholupický tunel jsou součástí jihozápadní části Pražského okruhu, která od roku 2010 propojuje dálnice D1 a D5. Denně tudy projedou desítky tisíc aut.

Dále čtěte:

Martin Pělucha: Rozvoj Prahy jako „superměsta“ blokuje nedokončená páteřní infrastruktura

Automat: Okruh lze dostavět levněji s posílením MHD a vlaků


  • Našli jste v článku chybu?