Francouzský Peugeot vzbudil na pařížském autosalonu pozornost svou novou limuzínou s označením 607. Ta však zatím není v České republice v prodeji, a tak Peugeot staví svoji strategii v oblasti manažerských vozů na osvědčené (a modernizované) „čtyřistašestce . První vozy s tímto označením sjely z výrobních pásů před pěti lety, za tři a půl roku jich bylo vyrobeno více než 730 tisíc. Modernizovaná verze D 9 se představila poprvé loni na ženevském autosalonu.
Malý exkurs do historie říká, že řada 406 je pokračováním mnohaleté tradice sedanů střední třídy, započaté typem 403 ve roce 1955. Francouzská automobilka patřila k průkopníkům vznětových motorů, a tak počátkem šedesátých let představila také Peugeot 403 Diesel se vznětovým čtyřválcem 1816 kubických centimetrů, který s výkonem 35 kilowattů uděloval vozu největší rychlost sto dvacet kilometrů v hodině při průměrné spotřebě 7,5 litru nafty na sto kilometrů.
Ale zpět do současnosti – druhá generace Peugeotu 406 přinesla stylistické změny, tradičně připravené ve spolupráci s karosářským studiem Pininfarina. Charakter vozu sice zůstal zachován, ale byla výrazně pozměněna příď s hlubšími prolisy kapoty, většími, ale nižšími světlomety s čirými skly, mohutnějším vstupem vzduchu pod nárazníkem, s integrálními mlhovkami za příplatek či s decentní maskou chladiče se zvětšeným znakem lva. Nové nárazníky s ozdobným chromovaným pruhem a černými pásy proti drobnému poškození prodloužily automobil o 43 milimetrů. U sedanu dostalo víko zavazadlového prostoru zcela nový tvar s náznakem spoileru a vypouklou svislou zadní částí. Kombík s označením Break doznal v zadních partiích jen menších změn.
Razantnější novinky připravila automobilka v interiéru. Upravená přístrojová deska nese kontrolní přístroje s chromovanými rámečky, na středové konzoli je nový displej LCD a upravené ovládání topení, větrání a audioaparatury. Nový čtyřramenný volant má ovládání klaksonu na čalouněném středu (dříve po francouzském způsobu páčkou vlevo pod volantem). Příjemné je nové čalounění sedadel, výplně dveří a také mechanické vypínání druhého airbagu (klíčkem, mezi sedadly).
Nabídka motorů vedle dvou zážehových čtyřválců a jednoho šestiválce zahrnuje také dvě verze přeplňovaného vznětového motoru DW10 2.0 HDi s přímým vysokotlakým vstřikováním paliva common rail, který dává výkon 66 nebo 80 kilowattů. I ve slabším provedení prodávaném v České republice v nejnižším stupni výbavy je jízda díky dobrému průběhu točivého motoru svižná, ale úsporná. Spotřeba se pohybuje kolem 6,5 litru na sto kilometrů jízdy. Řazení i řízení jsou velmi přesné, z vozu vyzařuje solidnost, která byla spolu se spolehlivostí vlastní i jeho předchůdcům.
Nejlevnější provedení krátké verze lze pořídit za 619,9 tisíce korun a navzdory manuálnímu seřizování zrcátek poskytne méně náročnému uživateli velmi dobré služby. V základní výbavě nechybějí dva airbagy, ABS, posilovač řízení, elektrické ovládání předních okenních skel, imobilizér, centrální dálkové zamykání a seřiditelný volant.