VYZKOUŠELI JSME -OPEL ASTRA CARAVAN Profit otestoval jeden z nejnovějších kombíků na trhu, Opel Astra Caravan. Prodává se od 459 00 korun, v nabídce je i podnikatelská verze N1. Čím se Astra Caravan liší od předchozí verze? Má teď relativně hranatou karoserii plnou rafinovaných záhybů a je uvnitř o devadesát litrů větší.
foto: Opel
VYZKOUŠELI JSME -OPEL ASTRA CARAVAN Profit otestoval jeden z nejnovějších kombíků na trhu, Opel Astra Caravan. Prodává se od 459 00 korun, v nabídce je i podnikatelská verze N1. Čím se Astra Caravan liší od předchozí verze? Má teď relativně hranatou karoserii plnou rafinovaných záhybů a je uvnitř o devadesát litrů větší. Konstruktéři zvětšili podvozek běžné astry o devět centimetrů, a opelovský kombík tak získal rozvor 2,7 metru. Tím bude konkurovat především domácí Škodě Octavia, která se chlubí jen 2580 milimetry. Mladoboleslavský vůz má sice o něco větší kufr, ale méně místa pro nohy cetujících na zadních sedadlech. Kufr Astry poskytuje 500 litrů prostoru, což zase tak moc není (stejně jako Octavia Liftback), ale lze jej zvětšit sklopením sedadel. Pak je k dispozici 1590 litrů a to už se do kabiny vejdou kromě nákupů i jízdní kola nebo nářadí. Při testu jsme ocenili nízkou hranu nákladového prostoru a rovnou plochu při složených zadních sedadlech. Tak to má u kombíku být. TROCHU DRAHÉ ESP
Jízdní vlastnosti vozu byly i v tvrdých podmínkách mrazů výborné, Astra Caravan drží dobře stopu a dává posádce pocit bezpečného a pohodlného cestování. Řidiči v našem autě pomáhal elektronický stabilizační systém podvozku ESP, za který se ale u Opela musí připlácet dost peněz - plných čtyřicet tisíc korun.
Z interiéru jsme při testu měli dobrý pocit, je vzdušný a zpracováním materiálů připomíná kokpit limuzíny. Co nás zklamalo, byly ovládací páčky blinkrů a stěračů, u kterých se, podobně jako u Opelu Vectra, obtížně hledá správná poloha. Škoda je také to, že nelze vypnout airbag na místě spolujezdce a převážet tak vedle řidiče děti.
NETRADIČNÍ JEDNASEDMA
Nový kombík je v nabídce s pěti benzinovými a čtyřmi dieselovými motory s rozpětím výkonu od 90 do 200 koní. Vůbec nejlevněji lze vůz pořídit s benzinovým motorem 1.4 (90 k) za 459 000 korun, nejdražší je pak s dvoulitrovým turbomotorem a bohatou výbavou Cosmo za 740 400 korun. Pod naší kapotou bublal naftový agregát s netradičním objemem 1,7 litru a výkonem 100 koní. Byl spojen s pětistupňovým manuálem, v nabídce je i šestistupňová verze. Není to stroj pro závodění, z nuly na sto kilometrech je za 12,5 sekundy. Průměrná spotřeba se při testu pohybovala pod hranicí šesti litrů nafty na sto kilometrů. V nejlevnější výbavě Essentia vyjde tato „jednasedmička“ na 534 400 korun.
A výbava? Ve standardu je ABS, čtyři airbagy, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, příprava pro autorádio a 15palcová ocelová kola. Exkluzivní verze Cosmo za 630 400 korun, která je ze čtyř úrovní výbavy nejdražší, má navíc například boční ochranné lišty v barvě karoserie, dálkové centrální zamykání, elektrická zrcátka, klimatizaci, sportovní sedadla, tříramenný a kůží potažený volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a rádio s CD přehrávačem a šesti reproduktory. Za přední hlavové airbagy se připlácí 20 000 korun, ESP stojí výše zmíněných čtyřicet tisíc korun.
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Nová Astra Caravan má o 90 litrů větší prostor, uveze až 1590 litrů nákladu. A co je nejdůležitější: při složení zadních sedaček má rovnou ložnou plochu. Řemeslníkům tedy může suplovat dodávku. ASTRA 1,7 CDTI CARAVAN COSMO | Typ vozu| sedan |
Objem válců (cm3) | 1686 |
Výkon (kW/koní) | 74/100 |
Maximální rychlost (km/h) | 180 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 12,5 |
Spotřeba (l/100 km) | 5,1 |
Rozvor (mm) | 2703 |
Maximální hmotnost (kg) | 1935 |
Objem zavazadlového prostoru (l) | 540 |
Cena základního provedení (Kč) | 630 400 |