V České republice je již 15 let a za tu dobu se z přepravce hotových vozů vypracovalo na renomovanou logistickou firmu poskytující nejen přepravu, ale i širokou škálu navazujících služeb, včetně těch pro ojeté vozy. Přepravuje i módu, léky i elektroniku, ale oblast automobilového průmyslu v portfoliu stále dominuje. Řeč je o mezinárodní společnosti GEFCO, evropské jedničce v automobilové logistice a firmě, která v segmentu automotive logistiky patří mezi ty, kdo tvoří nové trendy.
Za loňský rok přepravilo GEFCO v České republice 134 tisíc vozidel, což znamenalo absolutní rekord za dobu působení na českém trhu, ale i strmý meziroční nárůst o 30 procent. Ani letos však nespí na vavřínech a udává směr, kterým se automobilová logistika bude ubírat v budoucnu. V srpnu představilo revoluční koncept příměstských skladovacích ploch pro hotové vozy. „Jde o zcela nový koncept distribuce hotových vozů, kdy se skladovací plochy posunují od místa produkce vozů blíž k velkoměstům, tedy k dealerům a koncovým klientům,“ popisuje zásadní změnu Aleksander Raczynski, ředitel společnosti GEFCO v České republice, který v druhé polovině srpna slavnostně přestřihl pásku pilotní pobočky v pražské Hostivaři. Tam se GEFCO bude věnovat především fleetovým zakázkám.
Zajistí zde kompletní kontrolu firemních vozů před doručením, diagnostiku, mechanické testy i konečnou kontrolu kvality a na přání klienta také jednodušší úpravy vozu či smart repairs a fleet manažeři si přímo zde mohou objednané vozy vyzvednout, což ušetří čas i náklady na přepravu připravených vozů. „Nyní jsme klientům opravdu nablízku, ať potřebují jen drobnou opravu, nebo úpravy a dovybavení vozů,“ doplňuje Raczynski.
V Kolíně se zaměří na rozvoj služeb pro ojeté vozy
Skladování i úpravy nových vozů provádělo GEFCO doposud ve své největší české pobočce v Kolíně. A právě tam se nyní díky přesunu části nových vozů do Hostivaře uvolnil prostor pro rozšíření služeb spojených s ojetými vozy. „Jde převážně o auta, kterým končí užitná doba ve firemní flotile. Mají jasnou historii, definovaný nájezd a firmy je v době, kdy pořizují novou flotilu, potřebují připravit k sekundárnímu prodeji,“ popisuje cyklus firemních vozů Miloš Mrázek, FVL manažer společnosti GEFCO.
Trh ojetých aut je velký a GEFCO v minulých letech zaznamenalo strmý nárůst poptávky právě po takzvaných remarketingových službách. V Kolíně tedy nyní zajistí nejen úpravy nových vozů, ale také kompletní servis ojetých aut od nakládky vozidel u klienta přes přepravu do pobočky GEFCO až po debranding exteriéru, mechanické opravy a opravy poškození karoserie, částečné laky i celolaky, čištění interiérů, dobití baterií, testy brzd i nafocení připravených vozů a případné umístění na online prodejní kanály.
„Fleet manažerům tím uvolníme ruce v době, kdy zajišťují pořízení nových firemních vozů. A současně zkracujeme dobu, po kterou jsou ojeté vozy z flotily stále aktivy společností,“ popisuje hlavní výhody služeb na klíč Mrázek. Zkrátka a dobře, GEFCO je zase o krok dál, připraveno nejen zajistit dopravu, ale i být k ruce dealerům a fleet manažerům, kdykoli řeší nové i ojeté vozy.
Trh ojetých aut je velký a GEFCO v minulých letech zaznamenalo strmý nárůst poptávky po takzvaných remarketingových službách.