Dopravní odbory se rozhodly oslavit pomalý příchod jara do země hrozbou stávky na železnici i hromadné dopravy v největších městech republiky.
Autor: Jakub Hněvkovský
I když vyjednávání vlády Jana Fischera a ústupky sněmovny ranní kolaps v dopravní špičce nakonec odvrátily (prý ale jen na čas), firmy musejí počítat s případnými potížemi. Zaměstnanci nedorazí do práce, dodavatelé nedodají včas zboží, města zacpaná osobními automobily zkolabují na dobu delší než je plánovaná stávka. Kdo to zaplatí? Ani naštvaní odboráři, ani obviňovaný stát. Riziko nesou pouze podnikatelé. Řada z nich se na potíže připravila, i když se s nimi zrovna radostně nesmířila.
Anketa Profitu: Způsobila by vám dopravní stávka problémy ve vašem podnikání?
Vlastimil Sedláček majitel Seko EDM
Jsem proti takovým věcem pojištěn. Doporučuji to i ostatním, není to zase tak drahé.
Robert Váhala
spolumajitel řeznictví Váhala
Dost lidí by asi vyrazilo ráno autem, a to by mohlo zbrzdit dodávky.
||
| NE|
Tomáš Pelikán
majitel Terrinvestu
Nejsme závislí na městské hromadné ani železniční dopravě.
||
| ANO|
Jaromír Tlustý
Nopo Engineering, s.r.o.
Kdyby pracovníci nepřišli, riziko nese firma. Pojištěni proti tomu ale nejsme.
||
| NE|
Martin Borovička
generální ředitel SYNER**
Na stavby se naši technici, dělníci v partách i subdodavatelské firmy dostávají svými služebními vozy.