Citibank
PRAHA (vlp) - Svůj prostor na retailovém trhu si pravděpodobně našla Citibank. Nabídka služeb pro drobnou klientelu se v následujících pěti letech bude opírat o kreditní karty, jejichž prodej již rok masivně podporuje. V následujících letech by chtěla také zvýšit objem poskytnutých spotřebitelských půjček, ke slovu se dostanou i hypotéky.
Citibank definitivně opustila představu rozšiřování pobočkové sítě, více se zaměří na jiné distribuční kanály. Kromě toho, že bude kreditní karty nabízet prostřednictvím telefonických prodejců a externích dealerů, bude je prodávat také přímo mezi lidmi.
Banka si stanovila velmi ambiciózní cíl. Během pěti let se chce stát největším vydavatelem kreditních karet na tuzemském trhu s podílem 25 procent, zatím má pouze jedenáct procent. Vzhledem ke své strategii však odmítá počet vydaných karet zveřejnit.
Statistika družení pro bankovní karty uvádí, že ke konci prvního pololetí letošního roku bylo na českém trhu vydáno téměř 283 tisíc kreditních karet, z čehož vyplývá, že Citibank jich vydala přibližně 31 tisíc. V retailovém plánu na příští pětiletku má Citibank také zvýšení objemu spotřebitelských půjček o 150 procent, příští rok začne ve spolupráci s některou hypoteční bankou nabízet i hypotéky.