O stranvenkovou platební kartu je zájem. Od loňského června ji provozuje společnost Edenred pod názvem Ticket Restaurant Card. Platit se s ní dá už v pěti tisících provoznách po celé České republice.
„Za půl roku jsme vytvořili velkou celorepublikovou síť akceptačních míst. Zájem předčil naše očekávání, důkazem je, že každým dnem se síť rozšiřuje o dalších 30 provozoven, zejména restaurací“ uvedl Pavel Kusý, ředitel pro strategii a marketing společnosti Edenred, která kartu vydává. Ticket Restaurant Card se tak stala první celoplošnou kartou určenou k placení jídla. Do konce roku karta bude přijímaná na zhruba 10 tisíc místech, což je třetina všech restaurací a obchodů, kde lze za jídlo platit papírovými stravenkami.
Kartu společnost Edenred představila společně s firmou MasterCard loni v červnu v Brně, souběžně s tím začala budovat síť partnerských provozoven i v Praze a postupně ji rozšiřoval do dalších krajů.
„Nyní máme v síti klasické restaurace, restaurační sítě jako McDonalds, KFC, Starbucks Coffee, Burger King, Costa Coffee, Paul nebo Mr. Baker. Restaurace tvoří páteř celé sítě. Kromě toho ale umožňujeme nákup jídla v prodejnách potravin zaměstnancům, kteří během pracovního dne nemají možnost zajít se naobědvat do restaurace. Obchodní řetězce v síti zastupuje Albert a jeho supermarkety po celé zemi. Kromě toho lze prostřednictvím Ticket Restaurant Card nakoupit jídlo i v dalších menších formátech a prodejnách potravin,” uvedl Pavel Kusý.
Oběd vyjde na stokorunu |
---|
Průměrná útrata kartou za oběd v celé ČR počítaná z více než 10 000 transakcí byla za druhé pololetí loňského roku 101 korun a padesát haléřů. „Potvrzuje se nám fakt, že zaměstnanci za oběd reálně zaplatí až o 20 Kč více než je průměrná hodnota stravenky v ČR,“ líčí Pavel Kusý. |
Kartu si oblíbili i zaměstnavatelé. Ke konci roku 2015 bylo podepsáno více než 70 smluv s firmami. „O naše řešení má v současné době zájem dalších téměř 500 firem s potenciálem přes 100 000 uživatelů. Od začátku roku jsme zahájili například spolupráci s pražským Národním divadlem.“ uvedl Pavel Kusý.
Zájem o kartu byl již na startu celého projektu a v posledních týdnech se díky rostoucí síti akceptačních míst ještě zvýšil. Firmy vědí, že jejich zaměstnanci budou mít kde prostřednictvím karty zaplatit oběd nebo nakoupit jídlo. Společnosti rovněž oceňují, že elektronické stravenky jsou oproti papíru ekologické a snižují administrativní náročnost – odpadá skladování papírových cenin, rozpočítávání mezi zaměstnance a distribuce.
„U Ticket Restaurant Card jednoduše pošle firma jednou měsíčně elektronicky příspěvek na stravování přímo na karty zaměstnanců a více starostí již firma s tímto daňově uznatelným benefitem nemá,” konstatoval Pavel Kusý.